مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی تشریح کرد

نحوه بازپس گیری وجه بلیت‌های هواپیما خارج از نرخ‌ تعیین شده

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مسافران در صورتی که بلیت هواپیما خارج از نرخ‌های تعیین شده خریداری کرده‌اند، می‌توانند پس از شکایت، مابه‌التفاوت را دریافت کند.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۵۶
نحوه بازپس گیری وجه بلیت‌های هواپیما خارج از نرخ‌ تعیین شده

به گزارش جام جم آنلاین، رضا جعفرزاده در گفتگو با فارس در تشریح آخرین پروازهای نوروزی انجام شده اظهار داشت:‌ از آغاز طرح سفرهای نوروزی تا پایان روز 8 فروردین 98 به طور متوسط روزانه 650 تا 824 پرواز انجام شد.

وی ادامه داد: روز هفتم فروردین ماه تاکنون پرترافیک‌ترین سفرهای هوایی نوروزی بوده است که دلیل آن آغاز موج سفرهای بازگشت است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: از آغاز طرح سفرهای هوایی نوروزی تا پایان روز هشتم فروردین ماه بیش از 9730 پرواز داخلی و خارجی انجام شد که 6هزار و 906 پرواز داخلی و 2هزار و 820 پرواز خارجی بوده است.

جعفرزاده ادامه داد:‌در این ایام 14 هزار و 421 پرواز عبوری نیز از فضای کشور عبور کرده است.

وی بیان کرد: در این ایام فرودگاه امام خمینی (ره) با انجام 1891 پرواز بین‌المللی در راس انجام پروازهای بین‌المللی بود و 929 پرواز بین‌المللی نیز از طریق سایر فرودگاه‌های بین‌المللی نظیر فرودگاه شهید دستغیب شیراز، شهید هاشمی‌نژاد مشهد، تبریز و اصفهان انجام شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: فرودگاه مهرآباد نیز روزانه 300 تا 380 پرواز داخلی را در این ایام مدیریت کرد که بیشترین حجم پروازهای داخلی را این فرودگاه داشته است.

جعفرزاده ادامه داد: به شرکت‌های هواپیمایی توسعه شده است که در نحوه توزیع بلیت نظارت کنند و هر گونه تخلف توسط واسطه‌ها و کسانی که هویت ایرلاین ها را زیر سؤال ببرند برخورد کنند و آنها را به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کنند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه مسافران بلیت هواپیما را با نرخ‌های تعیین شده طبق دامنه مشخص درج شده در سایت سازمان هواپیمایی و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی خریداری کنند، گفت: به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، از طریق 150 دفتر معتبر فروش بلیت الکترونیک که روی سایت سازمان هواپیمایی کشور در دسترس است، بلیت‌های رفت و برگشت خود را تهیه کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اعتبارسنجی بلیت از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سایت هواپیمایی کشوری امکان پذیر است.

جعفرزاده ادامه داد:‌مسافران در صورت بروز مشکل و یا تهیه بلیت خارج از نرخ‌های تعیین شده شکایت خود را از طریق فهرست شماره تلفن‌هایی که در سایت سازمان هواپیمایی از شرکت‌های هواپیمایی درج شده است، دنبال کنند. ضمن آنکه می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی هرگونه تخلف را به ما اعلام کنند.

وی افزود: حتی پس از انجام پرواز اگر شکایتی ثبت شود پیگیری خواهد شد و رسیدگی می‌شود و اگر تخلفی رخ داده باشد و یا پول اضافه‌ای از مسافر اخذ شده باشد، قطعا این پول به مسافر برمی‌گردد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین امکان کنسل کردن بلیت به دلیل شرایط نامناسب جوی در تاریخ 5 تا 9 فروردین 98 فراهم شده است و ایرلاین‌ها و آژانس‌ها باید در صورت کنسلی بلیت از سوی مسافر در این تاریخ‌ها پول بلیت را به صورت کامل به آنها برگردانند و چنانچه در این زمینه تخلفی رخ دهد و یا کنسلی بلیت با اخذ جریمه باشد با شکایت مسافر این پول به آنها برمی‌گردد. حتی اگر از تاریخ آن بلیت هم گذشته باشد.

جعفرزاده بیان کرد: با وجود بروز شرایط نامناسب جوی در روزهای اخیر شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند با رعایت ایمنی تا جایی که امکان دارد، پروازهای خود را به صورت منظم انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها