کد خبر: ۱۱۹۸۸۳۴
اهمیت استفاده از صندلی اداری ارگونومیک

آیا میدانید حدود 70 درصد از نیروهای کار جوامع صنعتی در طول ساعات کاری بر روی صندلی اداری و صندلی مدیریتی نامرغوب مینشینند؟ به علاوه افرادی که در خارج از این بازه قرار میگیرند نیز ساعات زیادی از شبانه روز را برای فعالیتهای غیر شغلی مانند غذا خوردن، مطالعه، تماشای تلویزیون، بازی های ویدیویی، رانندگی و غیره بر روی صندلی ها سپری می کنند.

با توجه به این موضوع میتوان نتیجه گیری نمود که امروزه درصد بالایی از مردم جهان اوقات زیادی را صرف نشستن روی صندلی میکنند. طبعا این امر تبعاتی دارد که آثار آن را بطور مستقیم به بدن تحمیل میکند و این مقوله نقش به سزایی را در نرخ سلامتی انسانها بازی خواهد نمود.

انتخاب صندلی اداری

اگر کارمندان و افرادی که امور شغلی خود را پشت میزهایشان با صندلی های اداری و صندلی مدیریتی انجام میدهند، از میزان دقیق مجموع ساعاتی که روی صندلی مینشینند، آگاه شوند، به سختی شوکه خواهند شد.

کسانی که حدوداً 40 ساعت در هفته کار میکنند، در مجموع، دست کم سالی 2000 ساعت را روی صندلی اداری تخت جمشید خود مینشینند. این رقم وقتی به تمام سالهای کاری یک شخص تعمیم داده شود، به طرز غافلگیر کننده ای درمی یابیم، که این اشخاص بخشی از مدت عمر خود را روی صندلی های کار سپری میکنند.

علیرغم این محاسبات، معمولا افراد پول هنگفتی صرف خرید میز خود میکنند، یعنی بسیار بیشتر از بودجه ای که به خرید صندلی اداری اختصاص میدهند، و تقریبا این امر حتی در مورد افرادی که دفتر کار خود را در منزل دائر نموده اند، نیز صادق است.

این در حالی است که اغلب آنها بیشتر از مدت زمانی را که در خواب هستند، روی صندلیهای خود و در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر میگذرانند. با نگاهی به داده های فوق و با یک بررسی اجمالی در می یابیم که اهمیت تهیه یک صندلی اداری چه در منزل و چه در دپارتمان اداری و شرکتها، تا چه میزان ضروری و حیاتی است.

صندلی اداری ایمن برای افرادی که پشت میز کار میکنند، اهمیت به سزایی دارد، به این جهت که ضمن تامین آسودگی و راحتی، از سلامتی آنها نیز محافظت بعمل می آورد.

صندلی های ادرای تخت جمشید که نمایندگی شرکت dxracer آمریکا در ایران داراست علاوه بر تولید صندلی اداری ، صندلی کامپیوتر ، صندلی اروگونومیک و صندلی مدیریتی طبی را نیز تولید می کند. در کنار سایر محصولات این شرکت به میز های ارگونومیک نیز که مخصوص گیمیر ها می باشد با صندلی گیمینگ dxracer مجموعه کاملی را ایجاد می کند.

خصوصیات های صندلی اداری ارگونومیک

  1. صندلی اداری ارگونومیک باید با توجه به وزن و قد افراد طراحی گردد که صندلی های dxracer دارای این خاصیت می باشد.
  2. صندلی های اداری باید دارای دسته متحرک باشد که با توجه به قد و ارتفاع میز و فرد قابل تنظیم باشد
  3. صندلی اداری اروگونومیک باید دارای نشمینگاه مناسب باشد که گودی کمر فرد را کاملا بپوشاند و فشار وارد شده بر روی کمر را بگیرد.
  4. صندلی ارگونومیک مناسب باید امکان استراحت به فرد را بدهد تا در محیط کار بتواند برای چند دقیقه بر روی آن استراحت کند و خستگی بدن خود را از بین ببرد.

در هنگام خرید صندلی اداری دقت نمایید که صندلی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب باشد ، صندلی های dxracer با خدمات پس از فروش تخت جمشید ارائه می گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها