اتحادیه اروپا اعلام کرد که موضعش در زمینه حاکمیت بلندی‌های جولان بدون تغییر و همچنان مطابق قطعنامه‌های سازمان ملل است.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۰۵
موضع اتحادیه اروپا درباره حاکمیت جولان تغییر نکرده است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در زمینه موضع اروپا در مورد حاکمیت بلندی‌ های جولان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «موضع اتحادیه اروپا در زمینه وضعیت بلندی‌های جولان تغییری نکرده است. در راستای قوانین جهانی و قطعنامه‌های ۲۴۲ و ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های اشغال شده جولان را به رسمیت نمی‌شناسد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۵ فرودین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلانیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها