رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ضمن تشریح رینگ‌های گردشگری پایتخت، در مورد تورهای تهرانگردی نیز توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۹۸۷۷۱
نوروز در «تهران» بگردید!

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی سیف در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه در نوروز ۹۸، برنامه‌های گردشگری پایتخت با شعار «دور تهران بگردیم» تدوین شده است، گفت: برای اولین بار طرح «پرسه در شهر» اجرایی شده است.

بر همین اساس راهنمایان با علائم مشخص که شال و کوله پشتی است در ۱۸ مسیر تعیین شده گردشگری تردد می‌کنند و به گردشگران توضیحاتی را ارائه می‌کنند.

وی افزود: ۱۸مسیر گردشگری برای شهروندان و گردشگران در نظر گرفته شده است که شهروندان می تواند با مراجعه به این مسیرها، هدفمند شهر را ببینند. به عنوان مثال در طرح پرسه در دوران قاجار که در حوالی میدان امام خمینی (ره) است، به گردشگران پیشنهاد شده که با حضور در میدان امام خمینی از آثاری همچون مدرسه دارالفنون دیدن کرده و با عبور از مسیر باب همایون، صوراسرافیل به کاخ گلستان و بازار تهران برسند.

به گفته سیف، راهنمایان گردشگری نیز که در حال پرسه زدن در این مسیرها هستند، ضمن پاسخگویی به سوالات شهروندان، آنها را نیز راهنمایی خواهند کرد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به تخفیف ۵۰ درصدی هتل‌های شهر تهران در ایام نوروز همچنین شرایط نامناسب اقتصادی مردم به نظر می‌رسد که استقبال از برنامه‌های گردشگری تهران دو چندان شود، اظهارکرد: از ۲۸ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین مردم می‌توانند با مراجعه به سایت گردشگری و تماس با ۱۳۷ در این تورها ثبت نام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها