محققان دریافتند که مصرف آبلیمو باعث جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۸۵۲۸
جلوگیری از سنگ کلیه با مصرف آبلیمو

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اضافه کردن لیمو به آب راه ساده‌ای برای حفظ سلامتی است.

نوشیدن آبلیمو نه تنها هیدرات بدن را در سراسر طول روز حفظ می‌کند بلکه دارای تاثیرات ضد باکتری و ضد ویروسی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

لیمو میوه‌ای خوش طعم و عطر و منبع غنی از ویتامین سی است که از آن به طور گسترده برای نوشیدنی‌هایی از جمله چای و شربت استفاده می‌کنند. همچنین ترکیب لیمو با آب گرم نیز برای بهبود سلامتی مفید است.

ترکیب لیمو و آب گرم علاوه بر کاهش وزن، میزان متابولیسم بدن را نیز افزایش می‌دهد. مطالعات نشان داده که لیمو حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام «پلی‌فنل» است که خطر ابتلا به مرض چاقی را کاهش می‌دهد.

طبق این گزارش، نوشیدن آب لیمو با معده خالی در هر صبح نیز بهترین نتیجه را حاصل می‌کند.

گفتنی است؛ کاهش وزن تنها مزیت آبلیمو نیست و شما در اینجا با برخی دیگر از مزایای این میوه شگفت‌انگیز آشنا خواهید شد.

بهبود کیفیت پوست

لیمو حاوی ویتامین سی است و می‌تواند از خشکی و آسیب حاصل از خورشید جلوگیری و به حفظ رطوبت پوست کمک کند.

کمک به هضم غذا

مصرف منظم لیمو با آب گرم در هر صبح به هضم غذا بهتر کمک می‌کند. طعم ترشی این نوشیدنی فرایند «آگنی» را مورد هدف قرار می‌دهد. این فرایند به دستگاه گوارش اجازه می‌دهد تا غذاها را سریع‌تر هضم و مانع از تولید سم شود.

جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه

اسید سیتریک موجود در لیمو، اوره را کمتر اسیدی می‌کند و به طور بالقوه سنگ‌های کوچک کلیه را می‌شکند. از طرفی اسید سیتریک و آب ترکیب خوبی برای جلوگیری از سنگ‌های کلیه هستند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی

ویتامین سی در لیمو به عنوان یک آنتی‌اکسیدان ابتدایی عمل و از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد و نقص سیستم ایمنی محافظت می‌کند. این میوه همچنین منجر به کاهش فشار خون، ابتلا به حملات قلبی و عروقی و سکته مغزی می‌شود.

تقویت‌کننده ماهیچه و استخوان

لیمو منبع غنی از پتاسیم و کلسیم است که می‌تواند سلامت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها را بهبود بخشد. از طرفی کلسیم، هورمون‌ها، علمکرد اعصاب و ایجاد لخته خون را اصلاح می‌کند.

مبارزه با مشکلات تنفسی

طبق گفته موسسه تغذیه ادیسون، لیمو دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به مبارزه با عفونت‌ های دستگاه تنفسی، زخم گلو و التهابات لوزه کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها