صادق کوشکی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

بی بی سی عامل شکل‌گیری حمله‎های تروریستی است

صادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل به جام جم آنلاین گفت: رسانه‌هایی که خودشان عامل شکل‏ گیری چنین حرکت‏های تروریستی وحشیانه‎ای بوده‎اند، طبیعتا هیچ‎گاه حاضر نیستند این حملات را تروریستی بنامند.
کد خبر: ۱۱۹۷۸۸۵
بی بی سی عامل شکل‌گیری حمله‎های تروریستی است

صادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفت‌وگو با جام جم آنلاین درباره حادثه تروریستی نیوزلند که منجر به کشته شدن تعدادی از مسلمان‌های حاضر در مسجد شده بود به تاثیر تبلیغات رسانه‌ای در بروز این حوادث اشاره کرد و گفت: این حادثه و حوادثی از این دست که در گذشته هم در کشورهای مختلف شاهد آن بودیم، محصول یک فرآیند جدی اسلام ستیزی و اسلام هراسی است. ما شاهدیم که در طول دو دهه اخیر، در کل کشورهای بلوک غرب، از استرالیا گرفته تا کانادا و آمریکای شمالی و اروپا یک موج رسانه‎ای شدید اسلام هراسی در قالب‎های مختلف سینما، تلویزیون و مطبوعات شکل گرفته است.

او ادامه داد: این موج رسانه‎ای تلاش می‌کند با پمپاژ انبوه اطلاعات دروغین این مفهوم کلیدی که مسلمان مساوی با تروریست و اسلام دین تروریسم است را میان مردم سراسر جهان اشاعه کند. از سوی دیگر رشد تفکرات افراطی راست، تفکراتی که انسان را مساوی انسان غربی می‎داند و غیر غربی‎ها و کسانی که مسیحی یا غربی نیستند را به عنوان مزاحم و انگل معرفی می‎کند، این موج در یک دهه اخیر در بسیاری از کشورهای اروپایی شدت گرفته است.

کوشکی اضافه کرد: در واقع تلاقی این دو تفکر غیر انسانی و نژادپرستانه محصولاتی دارد مثل آنچه که ما در نیوزلند دیدیم یا در حملات متعددی که در کشورهای اروپایی به مساجد و خانه‎های مسلمانان صورت گرفته است؛ مثلا در اتریش، آلمان، انگلستان و سوئد طی دهه اخیر ده‎‏ها مورد از این دست حملات داشتیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در مورد توقف این وضعیت توضیح داد: ماجرای نیوزلند اولین مورد نیست و آخرین آن هم نخواهد بود، مگر آنکه اروپایی‎ها یا به معنی دقیق‎تر غربی‎ها روند اسلام هراسی و نژاد پرستی را که منجر به شکل‎گیری جریانات راست افراطی می‌شود متوقف کنند. البته در اینکه آن‎ها چنین خواستی داشته باشند، تردید وجود دارد. مشخص نیست که آیا غربی‎ها حاضر هستند چنین کاری بکنند؟

کوشکی در پایان با اشاره به اقدام شرم‌آور بی بی سی و سایر رسانه‎های غربی در مورد پوشش مقرضانه اخبار این حادثه تروریستی گفت: رسانه‌هایی که خودشان عامل شکل‏گیری چنین حرکت‏های تروریستی وحشیانه‎ای بوده‎اند، طبیعتا هیچ‎گاه نه حاضر هستند این حملات را تروریستی بنامند و نه حاضر فرد مهاجم را تروریست نامگذاری کنند. انگاره‌سازی رسانه‎ای در رسانه‎های غربی به این صورت است که تروریست باید حتما باید مسلمان باشد و ظاهری اسلامی داشته باشد و الله اکبر بگوید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها