مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با اشاره به آغاز پروازهای نوروزی از امروز، گفت: ۱۶۰۰ مجوز پرواز فوق‌العاده برای ایام نوروز صادر شد تا جمعاً ۲۲ هزار صندلی هواپیما به سفرهای نوروزی اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۸۲
آغاز پروازهای نوروزی / صدور ‌‌۱۶۰۰ مجوز پرواز فوق‌العاده +لینک اعتبارسنجی بلیت

به گزارش جام جم آنلاین، رضا جعفرزاده در ‌گفتگو با فارس از آغاز پروازهای نوروزی از صبح امروز خبر داد.

وی با بیان اینکه همه شرکت‌های هواپیمایی از امروز پروازهای خود را در قالب طرح سفرهای نوروزی آغاز می‌کنند‌، گفت: در طرح نوروزی سال ۹۸ از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا فروردین تا ۱۵ فروردین ۹۸ نزدیک به ۲۱ هزار پرواز داخلی و خارجی انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد:‌ در همه پایانه‌های مسافری همسو با ایام باستانی نوروز،‌ سفره هفت‌سین پهن شده است تا ترمینال‌ها رنگ و بوی نوروز داشته باشند.

جعفرزاده ادامه داد: به شرکت‌های هواپیمایی در خصوص مدیریت توزیع بلیت هواپیما و کنترل قیمت‌ها، خصوصا در مورد نرخ‌های توافقی آنها تأکید شده است، به شرکت‌ها الزام شده است فردی ‌پاسخگو در ایستگاه‌ها داشته باشند ضمن آنکه ‌رؤسای ایستگاه‌ها و روابط عمومی شرکت‌های هواپیمایی هم باید طبق آئین‌نامه حقوق مسافر، عمل کنند.

وی به‌ سایت‌های‌ فروش بلیت هواپیما هشدار داد در صورت هرگونه فروش بلیت‌ خارج از ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری و نرخ‌های شرکت‌ها، که موجبات نارضایتی مسافران را فراهم کند، اقدامات قانونی برای برخورد با آنها انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: همچنین سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما هم قطعاً به محض اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری ‌از طریق گزارشات و یا بازرسی‌های میدانی، مسدود ‌خواهند شد که در این‌باره می‌توان ‌به مسدود شدن ‌۴۶ سایت متخلف فروش بلیت هواپیما از سوی سازمان‌ اشاره کرد‌.

وی ادامه داد: به شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده است که با همکاری تنگاتنگی با یکدیگر جهت رفع هرگونه مشکل احتمالی داشته باشند و به عنوان مثال اگر هواپیمای یک شرکت هواپیمایی در ایام نوروز با نقص فنی مواجه شد، شرکتی دیگر ‌هواپیمای جایگزین اختصاص دهد تا مسافران سرگردان نشوند.

جعفرزاده بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون بیش از ۲۱ هزار مجوز انجام پرواز داخلی و بین المللی برای ایام‌ نوروز صادر کرده است ضمن آنکه با درخواست صدور مجوز بیش از یک هزار و ۶۰۰ پرواز فوق العاده موافقت شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در ایام نوروز تعداد ۲۲ هزار صندلی پرواز در اختیار مسافران نوروزی است‌؛ پیش‌بینی می‌شود در نوروز امسال، تعداد مسافرانی که از طریق حمل و نقل هوایی جابه‌جا می‌شوند نسبت به نوروز ۹۷، افزایش یابد.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت، تلاش کرده است با برقراری جلسات مستمر هماهنگی ارگان‌های متولی در امر پرواز، ارائه خدمات به مسافرا‌ن نوروزی تا اندازه‌ای که امکان دارد، مناسب باشد.

جعفرزاده اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت‌های هواپیمایی، بخش‌های مختلف فنی، تخصصی و تعمیراتی، رؤسای ایستگاه‌های پرتردد نظیر ایستگاه‌های سیاحتی و زیارتی، پلیس فرودگاه، دستگاه‌های امنیتی و نظامی، گمرک، حراست و غیره از جمله بخش‌های مرتبط با پرواز هستند که ‌طی جلسات هماهنگی با این بخش‌ها، ‌آخرین هماهنگی‌ها برای برقراری پروازهای منظم و سفرهای نوروزی ایمنی انجام شده است.

به مسافران هواپیما توصیه می‌شود حتما بلیت خود را از طریق مراکز معتبر فروش نظیر سایت شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر دارای مجوز و سایت‌های دارای اعتبار خریداری کنند، در حال حاضر امکان اعتبارسنجی بلیت هواپیما برای مسافران فراهم است؛ مسافران اگر بلیتی را از سایت خریداری می‌کنند از طریق لینک اعتبارسنجی درج شده در سایت شرکت‌های هواپیمایی و ‌سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی‌ نسبت به اعتبارسنجی بلیت خود اقدام کنند.

مسافران می‌توانند اعتبارسنجی بلیت خود را از اینجا انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها