وزارت دفاع روسیه از پرواز دو فروند هواپیمای بمب‌افکن دورپرواز «توپولف-۲۲ام۳» این کشور در آسمان آب‌های بین‌المللی دریای سیاه و پیمودن ۴.۵ هزار کیلومتر در مدت ۵ ساعت در روز پنج‌شنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۵۶
پرواز ۲ بمب‌ افکن روسیه در آسمان دریای سیاه

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، روز پنجشنبه 2فروند جنگنده بمب‌افکن دورپرواز از نوع «توپولف-22ام3» در آسمان آب‌های بین المللی دریای سیاه به پرواز طولانی پرداختند. بر اساس این اطلاعات، این هواپیماهای راهبردی در جریان این پرواز حدود چهار و نیم هزار کیلومتر را پیموده و بیش از 5 ساعت در آسمان پرواز می کردند.

وزارت دفاع روسیه یادآور شده است که هواپیماهای «توپولف-22ام3» به طور مرتب پروازهایی را در آسمان آب‌های بین المللی در منطقه قطب شمال، دریای آتلانتیک شمالی، دریای سیاه، دریایی خزر و همچنین اقیانوس آرام انجام می دهند. ضمن اینکه، تمامی پروازهای نیروهای هوا-فضای روسیه در چارچوب قوانین بین المللی مربوط به استفاده از حریم هوایی کشورها صورت می‌گیرند.

بمب افکن‌های مدرنیزه شده «توپولف-22ام3» با چهار سرنشین، به منظور نابود کردن اهداف مشخص و دقیق در عمق راهبردی خاک کشورهای دشمن در نظر گرفته شده است. حداکثر سرعت این هواپیمای بمب‌ افکن دو هزار و 300 کیلومتر در ساعت بوده و آنها قادر به پرواز در مسافتی معادل 7000 کیلومتر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها