دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

صدور دستور قضایی برای بازگرداندن یکی از متهمان پرونده پتروشیمی

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص امکان بازگرداندن یکی از متهمان پرونده پتروشیمی به کشور، گفت: نیروی انتظامی و پلیس بین الملل، همکاری خوبی با دستگاه قضایی دارند و آن جایی که ما ماموریتی را به آن‌ها محول می کنیم تا آن مرزی که در اختیارات آن هاست کار را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۶۲
صدور دستور قضایی برای بازگرداندن یکی از متهمان پرونده پتروشیمی

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در حاشیه نشست با ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتباط بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی یک ارتباط تنگاتنگ و همیشگی بوده و خواهد بود، به لحاظ جایگاه دستگاه قضایی و مسئولیت‌های این دستگاه و همچنین به لحاظ اینکه قسمت عمده‌ای از کارها از طریق نیروی انتظامی انجام می‌شود، این ارتباطات همیشه باید باشد و تقویت شود و ما هم در سراسر کشور این ارتباط را همیشه داشته و داریم و خواهیم داشت.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در ابلاغی که مقام معظم رهبری برای رئیس جدید قوه قضاییه صادر فرمودند و هم در این گام دومی که بنده معتقدم منشور مهمی است و حکیمانه تهیه و ابلاغ شده است ضرورت اینکه تحولی را در این جهت ایجاد کنیم، مورد تاکید قرار داده و این موضوع جز سیاست های جدی دستگاه قضایی خصوصا در دوره جدید است تا متناسب با شرایط و نیازهایی که جامعه دارد باید تحولاتی را ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه بیان کرد: ما باید هر راهی را که می توانیم و هر کاری که امکان دارد انجام دهیم و هر راهی را که امکان دارد باز کنیم و خدمات قضایی بهتر و بیشتری را به مردم برسانیم.

دادستان کل کشور در ادامه و در خصوص چهارشنبه آخر سال بیان کرد: خانواده‌ها و اولیای محترم مراقبت کنند و نیروی انتظامی هم طبق اطلاعی که بنده دارم هشدارهای لازم را دادند و در صحنه حضور دارند.

وی افزود: انتظار ما از نیروی انتظامی این است که در صحنه حضور قاطعانه تری داشته باشد و با همه کسانی که هنجارشکنی می کنند و زمینه این مشکلات را می خواهند ایجاد و فراهم کنند، قاطعانه برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اذعان کرد: پیشگیری‌ها را حتما باید انجام دهیم که بخشی از آن که مربوط به دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و بخشی هم مربوط به مردم و خانواده ها است. قطعا با کسانی که بخواهند در جامعه از این فرصت سوءاستفاده کنند و احیانا اقداماتی انجام دهند که ناامنی در جامعه ایجاد کنند نیروی انتظامی مکلف است برخورد کند و دستگاه قضایی قاطعانه با مخلان امنیت جامعه برخورد جدی خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان بازگرداندن مرجان شیخ الاسلامی یکی از متهمان پرونده پتروشیمی به کشور اظهار کرد: نیروی انتظامی و پلیس بین الملل، همکاری خوبی با دستگاه قضایی دارند و آن جایی که ما ماموریتی را به آن‌ها محول می کنیم تا آن مرزی که در اختیارات آن هاست کار را انجام می دهند.

دادستان کل کشور ادامه داد: مشکلی که ما داریم با پلیس بین الملل و اینترپل خارج از کشور خصوصا کشورهایی است که با ما عناد دارند، متاسفانه کانادا از کشورهایی است که مامنی برای اختلاس‌گران شده و ما از دستگاه قضایی و پلیس کانادا انتظار داریم که اجازه ندهند چهره کشورشان در دنیا آنقدر مشوه شود و مرکزی برای تجمع اختلاسگران باشد و یک عده خائن که اموال کشور را سرقت کرده و اختلاس نموده اند، در کشور آن‌ها عیش و نوش داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: دستور قضایی صادر و به پلیس بین الملل ابلاغ شده و انتظارمان این است که همکاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها