رئیس حوزه قضائی فاریاب از انهدام یک باند گسترده جعل اسکناس که به صورت گسترده در چند استان کشور فعالیت داشتند‌ خبر داد و گفت: پنج متهم به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق انتشار گسترده اسکناس جعلی تحت قرار مناسب بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۴۵
شبکه جعل گسترده اسکناس در فاریاب متلاشی شد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، علیرضا سالاری از انهدام یک باند گسترده جعل اسکناس در فاریاب خبر داد و اظهار داشت: این باند به صورت گسترده در چندین استان کشور فعالیت داشته است.

وی در تشریح جزئیان این پرونده گفت: پس از کسب گزارشی از سوی پلیس اطلاعات شهرستان فاریاب مبنی بر توزیع اسکناس‌های جعلی در سطح بازار، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضائی قرار گرفت.

رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب افزود: در همان ساعات اولیه 2 نفر از متهمان در شهرستان فاریاب دستگیر و پس از انجام بازجویی‌های اولیه، عضو دیگر این باند در یکی از شهرستان‌های استان فارس بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد هسته اصلی این باند بزرگ جعل در یکی از استان‌های مرزی واقع در غرب کشور در حال فعالیت است گفت: بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس اطلاعات به استان کرمانشاه اعزام شدند.

سالاری با اشاره به اینکه با همکاری فرماندهی انتظامی کرمانشاه خانه تیمی اعضای این باند مورد شناسایی و ضربه قرار گرفت افزود: در این عملیات سه نفر دیگر از اعضای این باند جعل به همراه مقادیر زیادی اسکناس جعلی کشف و ضبط شده است.

رئیس دادگاه عمومی شهرستان فاریاب با بیان اینکه در حال حاضر پنج متهم به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق انتشار گسترده اسکناس جعلی تحت قرار مناسب بازداشت شده‌اند بیان کرد: احدی از اعضای این باند در بازجویی‌های اولیه اقرار به جعل انواع مختلف کارت‌های شناسایی از قبیل کارت ملی و شناسنامه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند به صورت حرفه‌ای و شبکه‌ای در سطح کشور عمل می‌کردند و هیچ ردپایی از خود به‌جا نمی‌گذاشتند، گفت: به طور مثال عامل توزیع اسکناس در یک استان، هیچگاه عامل مرتبط با خود را به صورت حضوری مشاهده نکرده است.

این مقام قضائی تصریح کرد: تاکنون حساب‌های متعدد بانکی از اعضای این باند در استان‌های مختلف کشور از جمله استان البرز شناسایی و با دستور قضائی تمامی این حساب‌ها مسدود شده است.

سالاری با اشاره به اینکه دستورات لازم قضائی جهت دستگیری سایر عوامل این باند صادر شده است، هشدار داد: دستگاه قضائی با افرادی که اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کشور به هر شکلی می‌کنند برخورد قاطع و جدی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها