عادل فردوسی‌ پور در برنامه این هفته علاوه بر بررسی بازی‌های لیگ، به حواشی مالکیت یک فرد یا مسئول در دو یا چند باشگاه لیگ برتری پرداخت.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۲۰
جنجال بر سر مالکان مشترک باشگاه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین از ورزش سه، برنامه نود دوشنبه شب (بیستم اسفندماه) از ساعت 22:41 آغاز شد که ادامه گل‌های تاریخ از 51 تا 60، مصاحبه ویژه با ایمان مبعلی، بررسی مسابقات هفته بیست و یکم لیگ برتر، مباحث به وجود آمده درباره بازی ماشین‌سازی و تراکتورسازی، حواشی مالکیت همزمان محمدرضا زنوزی در دو باشگاه و البته وزارت ورزش در پرسپولیس و استقلال، گفتگو با داوران زن تاریخ‌ساز فوتسال ایران و ... ازجمله بخش‌های این برنامه بود که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

نظرسنجی

مخاطبان برنامه نود می‌توانند در پاسخ به سوال «مرد سال فوتبال ایران؟» یکی از گزینه‌های «سردار آزمون»، «امید ابراهیمی»، «علیرضا بیرانوند»، «علیرضا جهانبخش»، «سید جلال حسینی»، «اشکان دژاگه»، «وریا غفوری» و «سامان قدوس» را انتخاب و ارسال کنند.

آیتم ابتدایی برنامه نود به پخش سری گل‌های خاطره‌انگیز تاریخ لیگ برتر اختصاص داشت؛ «شماره 60: گل راه دور محمد قاضی مقابل پدیده»، «شماره 59: گل علیرضا اکبرپور، بازیکن استقلال تهران در اهواز در نخستین دوره لیگ برتر به حسن هوری»، «شماره 58: گل حمیدرضا علی‌عسگری مقابل ملوان انزلی که موجب ماندگاری سیاه‌جامگان در لیگ برتر شد»، «شماره 57: گل دیدنی علی قربانی، بازیکن پیکان برابر پرسپولیس»، «شماره 56: خداداد عزیزی برابر استقلال که در قهرمانی پاس تاثیرگذار بود»، «شماره 55: گل تماشایی سید جلال حسینی در نخستین فصل بازی برای ملوان مقابل برق شیراز»، «شماره 54: گل مهرداد معدنچی در دربی که از سمت راست زمین به مهدی رحمتی زد»، «شماره 53: گل سید مهدی سیدصالحی در لیگ هفتم مقابل استقلال اهواز، در سالی که سپاهان قهرمانی را به پرپسولیس داد.»، «شماره 52: گل والی تماشایی اشپیتم آرفی با پیراهن پیام مشهد مقابل پرسپولیس» و «شماره 51: گل چیپ دیدنی مصطفی چتراگون برای پاس تهران مقابل پیکان».

گلهای خاطره انگیز لیگ برتر ایران در ادوار مختلف

منتخبی از حواشی جالب هفته بیست و یک لیگ برتر ایران

آنچه در برنامه نود پخش شد:

- همراه با مهندس خجالتی در ایذه.
- گفت‌وگو با داوران خانمی که مرزهای قضاوت در فوتسال را جابه‌جا کردند.
- بررسی شائبه‌های مربوط به دربی تبریز.
- بخش چهارم گل‌های تاریخ لیگ برتر.

نساجی 1 پرسپولیس 1

نکات بازی: علی علیپور که آخرین بار در هفته دوم پاس گل داده بود، بعد از 19 هفته دوباره پاس گل داد.

پرسپولیس در هشت مسابقه از 10 بازی اخیر خارج از خانه خود برنده نشده است.

سروش رفیعی در بازی با نساجی بیشترین لمس توپ را داشته است؛ 6 برابر تمام مسابقات اخیرش برای پرسپولیس.

کنفرانس مربیان

مجید جلالی: هیچ پنالتی‌ای در این مسابقه ندیدم و قضاوت آقای فغانی خیلی خوب و منصفانه بود؛ در نیمه دوم بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس که به بازی آمدند، تاثیرگذار ظاهر شدند.

برانکو ایوانکوویچ: متاسف هستم برنده نشدیم چراکه لیاقت پیروزی را داشتیم؛ به بازیکنانم تبریک می‌گویم که تا لحظه آخر به دنبال برد بودند.

توقف پرسپولیس در مازندران مقابل نساجی

کارشناسی داوری نساجی و پرسپولیس با مسعود مرادی

در زمان گل نساجی، کمک داور دوم جای‌گیری اشتباهی داشته و در تصویر تلویزیونی به نظر می‌رسد محمدمهدی نظری از سید جلال حسینی جلوتر و در آفساید بوده، اما تصویر خط نشان داد که مهاجم نساجی در آفساید نبوده و گل این تیم صحیح بوده است.

برخوردی که بین بین مهاجم نساجی و مدافع پرسپولیس اتفاق افتاد، پنالتی نبود و داور تصمیم درستی داشت.

در دقیقه 31 بعد از شوت‌زنی سروش رفیعی به سمت دروازه نساجی، توپ به دست گولسیانی برخورد کرد و باید به سود پرسپولیس پنالتی اعلام می‌شد و علاوه بر آن مدافع گرجستانی نساجی باید کارت قرمز می‌گرفت.

در دقیقه 52 توپ به دست گولسیانی برخورد کرد ولی پنالتی نبود و فغانی تصویر درستی داشت.

کمک داور اول تصمیم اشتباهی در اعلام آفساید دو مهاجم نساجی داشت چراکه آنها در زمین خودی بوده و در زمان پاس، وارد زمین پرسپولیس نشده بودند.

برخورد مدافع پرسپولیس و رحمان جعفری پنالتی نبود و داور پشت دروازه تصمیم درستی داشت.

در دقیقه 78 خطای پنالتی روی مهدی ترابی اتفاق نیافتاد و بازیکن هر دو تیم تعادل خود را از دست دادند.

کارشناسی داوری نساجی مازندران - پرسپولیس

ترین‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر

- حرکات تکنیکی: سروش رفیعی، مهران درخشان‌مهر، اشکان دژاگه، حکیم نصاری، سعید مهری، حمید ملکی و اسماعیل گونسالوس.

- تیرک دروازه: دانیال اسماعیلی‌فر(مقابل ماشین‌سازی).

- نجات: علی دشتی(برابر فولاد).

- کار تیمی: تراکتورسازی(مقابل ماشین‌سازی).

- موقعیت از دست رفته: علی علیپور(برابر نساجی).

- پاس گل: میلاد جهانی(مقابل سپیدرود).

- مهار: شهاب گردان(برابر سپیدرود)

ترین‌های بازیکنان در هفته بیست و یکم لیگ برتر

پاس: مصطفی احمدی؛ شوت: سروش رفیعی؛ پاس کلیدی: مهدی مومنی و اشکان دژاگه؛ نجات دروازه: مهرداد طهماسبی؛ قطع پاس: امید خالدی؛ دفع توپ: وحید محمدزاده؛ دریبل موفق: مهرداد محمدی؛ تکل موفق: ماهان رحمانی؛ نبرد هوایی موفق: رافائل مسی؛ خطای متحمل شده: میلاد جهانی.

ترین های هفته بیست و یک لیگ برتر ایران

حواشی هفته گذشته لیگ برتر ایران

استقلال تهران 1 نفت مسجدسلیمان 0

نکات بازی

83 هفته از آخرین صدرنشینی استقلال در لیگ برتر می‌گذرد.

استقلال با پیروزی مقابل بعد از 34 ماه دوباره فرصت پیدا کرد تا بالاتر از پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر شود.

شفر در 24 بازی اخیر استقلال 19 بار سیستم دفاعی تیمش را تغییر داده و بیشتر از هر پستی، در خط دفاعی جابه‌جایی داشته است.

کنفرانس مربیان

علیرضا مرزبان: در چنین استادیومی، مقابل تیم استقلال شانس‌های زیادی ندارید ولی از تک موقعیتی که داشتیم، می‌توانستیم به مساوی برسیم؛ استقلال در ضدحملات نیز می‌توانست گل دوم را بزند.

وینفرد شفر: از بازی‌ای که در قطر و بازگشت از این کشور داشتیم و نیمه شب به تهران رسیدیم، شرایطمان مشکل بود و به همین دلیل چند بازیکن که خسته بودند را نیمکت‌نشین کردیم؛ ذهنیت تیم و بازیکنان ما پیروزی بود.

سه امتیاز اقتصادی استقلال از بازی خانگی

سپاهان 1 پارس جنوبی جم 0

نکات بازی

تقابل سپاهان و پارس جنوبی برای نخستین بار برنده داشت.

سپاهان در هفت مسابقه اخیر خانگی 6 برد داشته است.

مهدی تارتار بیشتر از هر مربی دیگری به امیر قلعه‌نویی باخته است؛ 5 شکست.

کنفرانس مربیان

مهدی تارتار: بازی پایاپایی با سپاهان شروع کردیم؛ در متاسفانه در اواخر نیمه اول وقت‌های تلف شده هم تمام شده بود، روی تاکتیک غیرقابل مهار سپاهان، یعنی ضربات ایستگاهی گل خوردیم؛ در نیمه دوم بازی به خوبی پیش می‌رفت که اتفاقات فوتبالی به ضرر ما شد و اخراج بازیکن‌مان کارمان را تمام کرد.

تکسیرا: می‌دانستیم بازیکنانمان می‌خواهند جواب مثبتی به مربی و تیم بدهند؛ می‌خواستیم برنده شویم و این پیروزی حق ما بود.

بازگشت سپاهان به صدر با غلبه بر پارس جنوبی

پدیده شهرخودرو 0 ذوب‌آهن 1

نکات بازی

سومین پیروزی پیاپی منصوریان برابر گل‌محمدی.

گلزنی ارسلان مطهری پس از دو فصل

پدیده بعد از 499 دقیقه گل خورد.

هفت پیروزی در هشت تقابل اخیر منصوریان مقابل پدیده.

پیروزی ذوب‌آهن بعد از 13 بازی.

یحیی گل‌محمدی: دو، سه موقعیت خیلی خوب داشتیم که از آنها استفاده نکردیم؛ روند بازی طوری شد که استرس برد داشتیم، احساسی‌تر بازی کردیم و تمرکزمان را بخاطر همین موضوع از دست دادیم؛ البته ذوب‌آهن بازی خوبی ارائه داد و ذهنیت آنها از ما برتر بود.

کاشته‌زنی مبعلی از حیاط خانه تا گل به استقلال و پرسپولیس

به مناسبت خداحافظی ایمان مبعلی از فوتبال، گفت‌وگوی ضبظ شده ویژه‌ای با او در شهرستان ایذه خوزستان، محل زادگاه او انجام گرفت که بخشی از صحبت‌های او به شرح زیر است:

از اول اینطور شکل گرفتم که کمتر مقابل دوربین‌ها باشم و مصاحبه کمتری کنم؛ همیشه در گذشته‌ام بودم و آن را فراموش نکردم؛ به گذشته‌ام و شهری که در آن زندگی کردم، افتخار می‌کنم.

پژمان منتظری و رضا نوروزی ازجمله فوتبالیست‌های معروف شهرستان ایذه هستند.

یکی از آرزوهای من این بود که اجازه بازی در حیاط خانه‌مان را داشته باشم.

سال‌های سال در حیاط خانه می‌ایستادم و با توپ به پریز برق می‌زدم و لامپ را روشن و خاموش می‌کردم؛ هر شب هم وقتی همه از زمین چمن ایذه می‌رفتند، من و یکی از دوستانم به زمین چمن می‌رفتیم و ضربه ایستگاهی می‌زدیم.

9-8 سال قبل وقتی در الوصل امارات بودم، بدنسازی کار کردیم که موجب شد کمر درد شدیدی پیدا کنم؛ به همین خاطر زانو را تکیه‌گاه بر زمین می‌گذاشتم تا کمتر درد کمر را احساس کنم.

زمانی که در فولاد شروع به بازی کردم، در دو مسابقه رفت و برگشت به پرسپولیس و در دیدار رفت با استقلال گلزنی کردم.

معمولا برای زدن پنالتی در لحظه آخر تصمیم می‌گرفتم که در جام ملت‌های 2004 نیز همین کار را کردم ولی توپم به تیرک خورد، اما بخاطر اینکه جوان بودم و خیلی هم ضربه‌ام را بد نزدم، مردم به من اعتراض نکردند.

در دیدار صباباتری و فولاد، نباید به‌عنوان یک جوان آن خطا را(روی پای علی دایی) انجام می‌دادم ولی این اتفاقات پیش می‌آید؛ فکر می‌کنم همان خطا در نرفتنم به جام جهانی 2006 تاثیر گذاشت، اما ناراحت نیستم و سرنوشتم اینطور بوده است.

آن ابتدا که به امارات رفتم، قرار بود دو، سه بازی انجام دهم که قرارداد دو ساله به من پیشنهاد شد و در ادامه نیز 6-5 فصل در این کشور بازی کردم.

وقتی به استقلال بازگشتم، از پرسپولیس پیشنهادی نداشتم؛ سرمربی استقلال آقای مظلومی بود و امیدوار رضایی از هیأت مدیره با من صحبت کرد به این تیم بیایم؛ استقلال را دوست داشتم و بازیکنان خوبی در آن تیم بود؛ پژمان منتظری در آنجا حضور داشت که در رفتنم به استقلال تاثیرگذار بود.

در دیدار با المپیک ژاپن یک کاشته خیلی خوب زدم که آقای مایلی‌کهن گفت از بکهام بهتر کاشته می‌زنم؛ تلاشم را کردم همیشه ضربات آزاد خوبی بزنم.

نخستین بار واژه مهندس را یک مفسر در تلویزیون امارات به من گفت.

ناشکر نیستم چون در سه جام ملت‌ها بازی کردم، اما بنظرم یک جام جهانی کم داشتم که آن هم قسمت نبود؛ اعتقاد دارم ممکن است درهایی بر روی آدم بسته شود، اما درهای زیاد دیگری به روی انسان باز خواهد شد.

از شروع دوران فوتبال تا گرفتن پیراهن توتی با ایمان مبعلی

آنالیزی از عملکرد تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر پخش شد.

آنالیز عملکرد تیمهای مدعی قهرمانی در لیگ برتر

سایپا 1 فولاد 0

نکات بازی

پیروزی سایپا پس از 12 هفته.

سایپا 3 بازی بدون گل خورده.

سایپا برای پنجمین فصل پیاپی فولاد را در خانه برد.

سومین شکست پیاپی فولاد.

افشین قطبی: احترام زیادی برای آقای علی دایی قائل هستم چراکه یکی از بزرگترین ستاره‌های فوتبال ما است؛ بعد از بازی ایشان دست نداد و به رختکن رفت که این موضوع من را ناراحت کرد؛ ما باید با اخلاق و رفتارمان به جوانان این مسائل را نشان دهیم؛ در 60 دقیقه اول بازی هر دو تیم یک موقعیت طلایی داشتند؛ در 30 دقیقه پایانی ما بهتر کار کردیم و فرصت‌های زیادی داشتیم ولی گل بدی خوردیم؛ در سه دیدار اخیر خوب کار کردیم ولی از موقعیت‌هایمان بهره نمی‌بریم.

خلاصه بازی سایپا - فولاد

تراکتورسازی 2 ماشین‌سازی 0

نکات بازی

تراکتورسازی در 21 بازی اخیرش 40 امتیاز کسب کرده که بهترین عملکرد در تاریخ لیگ برتر بوده است.

تراکتورسازی چهار بازی بدون گل خورده.

ماشین‌سازی سه بازی بدون گل زده.

کنفرانس مربیان

جورج لیکنز: خیلی خوشحال هستم که به برد رسیدیم و امیدوار هستم همیشه این شرایط باشد؛ این عملکرد برای هواداران عالی است؛ امروز دو تیم فوتبال بازی کردند؛ موقعیت‌های عالی داشتیم و ماشین‌سازی هم چهار، پنج فرصت گلزنی به دست آورد.

محمدرضا مهاجری: شروع خوبی داشتیم ولی به دلیل استرس نتوانستیم گل بزنیم؛ روی اشتباه فردی گل خوردیم و تا قبل از دریافت گل دوم، سعی در مدیریت بازی داشتیم؛ گل دوم تراکتورسازی مشکوک به آفساید بود؛ بازیکنان تراکتورسازی بزرگ هستند و بعد از زدن گل دوم، بازی را مدیریت کردند.

نصیرزاده: 2 سال قبل قراردادهای استقلال را نوشتم

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون شائبه‌هایی که درباره دیدار تراکتورسازی و ماشین‌سازی و وجود دارد، اظهار کرد: چه زمانی آقای زنوزی به خودش از طرف مالک تراکتورسازی به مالک ماشین‌سازی نامه زده است؟ این مسائل طنزهای فضای مجازی است که شبهات را افزایش می‌دهد که بیشترشان هم از سوی هواداران رقیب تراکتور مطرح می‌شود.

او ادامه داد: سال گذشته تراکتورسازی هواداران زیادی نداشت و حتی کاندیداهای سقوط هم بود، اما امسال باتوجه به اینکه کهکشانی بسته شده و در آنالیز هم آمده، خط حمله‌اش عملکردی بالاتر از لیگ ایران داشته که این موضوع موجب شده تا بیشترین تماشاگر را در بازی‌های خانگی داشته باشد.

نصیرزاده اضافه کرد: ما باشگاه را اداره می‌کنیم، نه یک شهر را؛ مجموعه استان تصمیم گرفت که دیدار ما و تراکتورسازی به جای ورزشگاه بنیان دیزل، در استادیوم یادگار امام برگزار شود چراکه ظرفیت بنیان دیزل بیشتر از 9 هزار نفر نیست و ما نیز باتوجه به دیدارهای قبلی تراکتور که تماشاگران زیادی داشت، این دیدار را به استادیوم یادگار امام بردیم؛ سازمان لیگ نیز نامه زد و این موضوع را به تایید رساند.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی یادآور شد: شما ما را با رئال و بارسا اشتباه گرفتید؛ ما پارسال هم با تراکتوری که پنجره نقل و انتقالات‌اش بسته بود، در دیدارهای رفت و برگشت باختیم ولی در این فصل که تراکتور موفق به برتری مقابل سپاهان شکست‌ناپذیر و استقلال مدعی شده، همه توقع داشتند که ما باید به برد می‌رسیدیم.

نصیرزاده یادآور شد: چرا از یک بازی 90 دقیقه‌ای ما و تراکتور، تنها دو صحنه را نشان می‌دهند؛ صادق رضانیا تمرکز نداشت و توپ را از دست داد؛ آنالیز بازی تراکتورسازی نشان داد که آنها فوق‌العاده کار می‌کنند و برابر سپاهان و استقلال موقعیتی به حریف خود ندادند ولی ما توانستیم چند فرصت گلزنی مقابل آنها داشته باشیم.

او تاکید کرد: 40 سال است استقلال و پرسپولیس با این شیوه اداره می‌شوند و مدیرعامل و هیات مدیره این باشگاه‌ها را یک نفر تعیین می‌کند که این کار اشتباه است.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی عنوان کرد: 16 تیم را به وزارت صنعت، معدن و تجارت بدهید، نه آقای زنوزی؛ چرا تصور می‌کنید یک مسئله(مالکیت یک نفر برای دو باشگاه) برای بخش خصوصی غیر قانونی ولی برای دولت قانونی است؟

نصیرزاده درباره بستن قراردادهای تراکتورسازی در ابتدای فصل توسط او گفت: آن زمان فصل تعطیل بود؛ ضمن اینکه من این کارها در باشگاه‌های دیگر نیز انجام می‌دهم و دو فصل قبل نیز قراردادهای باشگاه استقلال و دیگر تیم‌ها را نوشتم.

توضیحات نصیرزاده درباره حواشی بازی تراکتورسازی - ماشین سازی

مهاجری: شرافتم را بخاطر یک مسابقه زیر سوال نمی‌برم

محمدرضا مهاجری، سرمربی ماشین‌سازی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: من در مصاحبه‌ام گفته بودم که اگر تراکتورسازی قهرمان شود و پدیده سهمیه آسیایی بگیرد، خوشحال خواهم شد؛ پدیده تیم سابقم بوده و نسبت به تراکتورسازی نیز که اول فصل بستم، تعلق خاطر دارم، اما هیچوقت شرافت کاری و اعتبارم را بخاطر یک مسابقه زیر سوال نمی‌برم.

او ادامه داد: هفته قبل بهترین تمرینات را داشتیم؛ مگر می‌شود به بازیکنم بگویم مقابل تراکتور شُل بازی کند؟ مقابل تراکتور چهار، پنج موقعیت گل داشتیم؛ از باخت تیمم دفاع نمی‌کنم ولی بخاطر شائبه‌ها حرف می‌زنم چراکه موجب ناراحتی‌ام شده است.

مهاجری اضافه کرد: عزیز معبودی 4 کارته شده و مسیح زاهدی نیز مصدومیت داشته که به همین خاطر یک بازیکن جوان را در دفاع چپ به کار گرفتم.

وی یادآور شد: پیکان در هشت مسابقه به برد نرسیده بود، اما ما در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده در دیدار با این تیم یک پنالتی از دست دادیم؛ آیا این مسائل تبانی است؟ این موارد اتفاقاتی است که در فوتبال رخ می‌دهد.

سرمربی ماشین‌سازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بازیکنان تیمش در روز دیدار با تراکتورسازی پاداش گرفتند، گفت: چه پاداشی؟ اینطور نبوده است؛ برای پرداخت قراردادها نیز تازه امروز لیست‌ها را نوشتیم تا احتمالا در چند روز آینده پرداختی داشته باشیم.

توضیحات مهاجرانی درباره حواشی بازی تراکتورسازی - ماشین سازی

احمدرضا براتی، کارشناس حقوقی فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به ابهاماتی که درباره مالکیت محمدرضا زنوزی در دو باشگاه تراکتورسازی و ماشین‌سازی وجود دارد، توضیحاتی ارائه داد.

مناظره فردوسی پور و نصیرزاده درباره مالکان دو تیم لیگ

گفت‌وگو با 2 داور تاریخ‌ساز زن در فوتسال ایران

گلاره ناظمی: سال 78 وارد فوتسال شدم و در سال 80 در کلاس‌های داوری شرکت کردم و به طور رسمی داور فوتسال شدم؛ به داوری در المپیک فکر می‌کردم و زمانی که برای من ابلاغ این رقابت‌ها آمد، احساس خوبی داشتم؛ سعی کردم نماینده خوبی برای ورزش ایران باشم؛ در دیدارهای افتتاحیه و فینال قضاوت کردم؛ شرایطی که برای ما پیش آمد، در راه شناخته شدن داوران ایرانی اهمیت داشت؛ در عمل مشخص شد که با پوشش و حجاب نیز می‌توان در سطح جهانی داوری کرد؛ پذیرش اروپاییان برای قضاوت ما که از آسیا و ایران آمده بودیم، سخت بود و فکر می‌کردند سطح پایین‌تری داشته باشیم ولی وقتی قضاوت کردیم، داوری ما را پذیرفتند و ما نیز نشان دادیم این توانایی را داریم که از یک کنفدراسیون دیگر به آنجا برویم و داوری داشته باشیم؛ خانم‌های ایرانی همپای آقایان در همه عرصه‌ها فعالیت می‌کنند و زحمت می‌کشند؛ اگر دو طرف متاهل و همراه باشند، در کنار کار و ورزش، می‌توانند زندگی شخصی خوبی را داشته باشند.

زری فتحی: برادرم فوتبالیست بود و وقتی بازی‌ها را می‌دیدم، رهبر بودن داور در میانه زمین برای من جالب بود؛ سال 87 وارد داوری شدم و دو سال است به کلاس‌های ای اف سی می‌روم؛ سال قبل 52 تست را پاس کردم و امسال هم 62 تست که دو برابر آقایان بود را با موفقیت پشت سر گذاشتم؛ زمان ابلاغ داوری در جام ملت‌های اروپا در مدرسه و سر کارم بودم؛ وقتی گفتند چنین ابلاغی آمده، تا یک ساعت شوکه بودم ولی به این بازی‌ها رفتیم و در حالی که فوتسال متفاوتی را دیدیم، داوری متفاوتی نیز ارائه دادیم.

از درخشش در رقابت های جهانی تا قضاوت در فینال آسیا

گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته اخیر پخش شد.

مروری بر عملکرد لژیونرها در هفته گذشته

کارشناسی داوری

استقلال تهران و نفت مسجدسلیمان

قبل از گل اول استقلال، بازیکن این تیم در میانه زمین خطایی روی هافبک نفت مرتکب نشده بود و داور تصمیم درستی داشت.
ایسما در موقعیت آفساید بود و کمک داور اول تصمیم درستی داشت.

ماشین‌سازی و تراکتورسازی

گل دوم تراکتورسازی سالم بود و قبل از آن آفساید اتفاق نیافتاد.
آنتونی استوکس تمارضی مرتکب نشد و داور تصمیم اشتباهی به دلیل دادن اخطار به او بخاطر شبیه‌سازی داشت؛ در این صحنه باید یک پنالتی برای تراکتورسازی گرفته می‌شد.

سپاهان و پارس جنوبی

توپ به سر بازیکن پارس جنوبی برخورد کرد و خطایی اتفاق نیافتد.
بعد از شوت مهاجم سپاهان، توپ به دست مدافع پارس جنوبی برخورد کرد و داور باید به سود سپاهان پنالتی می‌گرفت.
داور در زمان دادن کارت زرد دوم به عسگری باید به طور مستقیم این بازیکن را اخراج می‌کرد.

پدیده و ذوب‌آهن

مرادمند به دلیل ضربه شدید به بازیکن ذوب‌آهن باید اخراج می‌شد که این اتفاق نیافتاد.

استقلال خوزستان 0 پیکان 1

نکات بازی

چهار تقابل اخیر دو تیم میانگین گل 75/0 را داشته است.

حسین فرکی با 6 پیروزی رکورددار برتری مقابل استقلال خوزستان است.

پیکان 3 بازی بدون گل خورده.

کنفرانس مربیان

حسین فرکی: با استرسی که داشتیم، تلاش ما حفظ تک گل بود؛ فشار حریف نیز موجب شد تا تمرکز بازیکنان ما برهم بخورد و اشتباهاتی داشته باشند، اما خوشبختانه در نهایت به برتری دست یافتیم.
کریم قنبری: ما خوب بازی می‌کنیم و امروز هم روز خوب فوتبالی ما بود ولی در روزی که دروازه‌بان ما حتی یک واکنش داشته باشد، بازنده شدیم.

صنعت نفت 1 سپیدرود 1

نکات بازی

صنعت نفت دریافت چهار گل روی ضربات کاشته، بدترین تیم لیگ هجدهم.

میلاد جهانی با 4 گل و 4 پاس گل، روی 50 درصد گل‌های این فصل صنعت نفت تاثیرگذار بوده است.

صنعت نفت 12 بازی و یک پیروزی.

سپیدرود 9 بازی بدون برد.

کنفرانس مربیان

نادر دست‌نشان: بچه‌های ما یک بار اشتباه کردند و همان یک بار تبدیل به گل شد و جریمه شدیم؛ در مجموع موقعیت خاصی به صنعت نفت ندادیم که به برد برسند؛ بیشتر در میانه زمین کنترل توپ را داشتند.

پائولو سرجیو: سعی در حمله داشتیم و ریسک ضد حملات را به جان خریدیم؛ تیم حریف دفاع چند لایه داشت و از اینکه به سه امتیاز که شایسته رسیدن به آن را داشتیم و نرسیدیم، ناراحت هستم.

کارشناسی داوری

استقلال خوزستان و پیکان

کمک داور اول تصمیم اشتباهی در اعلام آفساید مهاجم استقلال خوزستان داشت.

بعد از کرنر بازیکن استقلال خوزستان از سمت چپ زمین، برخوردی بین مهاجم این تیم و مدافع پیکان اتفاق افتاد که پنالتی نبود و داور به درستی تصمیم گرفت.

صنعت نفت و سپیدرود

برخورد مهاجم سپیدرود و مدافع صنعت نفت پنالتی نبود و بازیکن سپیدرود قصد گرفتن خطا از داور را داشت.

کارشناس داوری بازیهای هفته بیست و یک لیگ برتر

گزارشی از مسابقات انجام شده تیم‌های پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن در مرحله گروهی فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.

نتیجه نظرسنجی

بیش از یک میلیون و 541 نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که حدود 33 درصد از آنها به علیرضا بیرانوند به‌عنوان مرد سال فوتبال ایران رای دادند.

برنامه نود این هفته ساعت 02:08 بامداد روز سه‌شنبه، بیست و یکم اسفندماه خاتمه یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها