متخصصان شیرازی برای نخستین بار در خاورمیانه شبیه ساز آنژیوگرافی، ساختند.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۱۷
ساخت نخستین شبیه ساز آنژیوگرافی خاورمیانه در شیراز

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، منصوری مدیر اجرایی پروژه آنژیوگرافی قلب گفت: متخصصان شرکت دانش بنیان صنعتی کهکشان الکترونیک دانشگاه شیراز با کمک پزشکان فوق تخصص قلب این شهر،شبیه ساز آنژیوگرافی قلب ساختند.

وی با بیان این که این دستگاه در علم پزشکی کارآیی بسیاری دارد افزود: تا کنون کارآموزان قلب برای آشنایی با شیوه آنژیوگرافی، هنگام عمل در کنار پرشکان متخصص قرار می‌گرفتند و با آنژیوگرافی روی بیمار، آموزش می‌دیدند.

منصوری ادامه داد: ساخت دستگاه شبیه ساز سبب یادگیری بهتر کارآموزان و همچنین آموزش خطا‌های احتمالی در آنژیوگرافی می‌شود و از خطرات احتمالی بیماران می‌کاهد.

مدیر اجرایی پروژه آنژیوگرافی قلب با بیان این که شبیه ساز آنژیوگرافی از سال‌ها پیش در کشور‌های خارجی استفاده می‌شود افزود: این دستگاه در آمریکا و سوییس به قیمت ۱۸۰تا۲۵۰ هزار دلار فروخته می‌شود، اما نمونه ساخته شده در شیراز با یک بیستم آن قیمت وارد بازار می‌شود.

منصوری با اشاره به کیفیت بالای دستگاه گفت: طرح اولیه این دستگاه را دکتر عبدی فوق تخصص قلب و کاردیولوژی ارائه داد و پس از آن دکتر کجوری مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه متخصصان نرم افزار، مکانیک و الکترونیک شرکت دانش بنیان صنعتی کهکشان الکترونیک دانشگاه شیراز شبیه ساز را ساختند و به بهره برداری رساندند.

وی گفت: این شرکت آماده ساخت شبیه ساز آنژیوگرافی برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، به پیشرفت علم کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها