مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران، نکات تغذیه‌ای برای پیشگیری از چاقی در ایام عید را یادآور شد و بر لزوم مصرف سبزیجات به منظور جلوگیری از یبوست و همچنین جذب بهتر ویتامین‌ها و مواد معدنی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۱۰
پرخوری در عید، ممنوع

به گزارش جام جم آنلاین، برلیانت بزرگمهر در گفتگو با ایسنا با بیان این که یکی از ویژگی‌های تغذیه مناسب، مصرف کافی غذاست؛ به طوری که تمام نیازهای روزانه ما را تامین کند، گفت: متاسفانه بزرگ‌ترین مشکلی که در ایام نوروز گریبانگیر افراد است، پر خوری است. از آنجا که در دید و بازدیدهای عید، افراد میزان شیرینی، میوه و آجیل بیشتری مصرف می‌کنند، از وعده‌های اصلی غذایی غافل می‌شوند و همین باعث به وجود آمدن یک الگوی غذایی غلط در افراد می‌شود.

وی افزود: با به وجود آمدن بی‌نظمی در ساعات غذا خوردن، ریزه خواری‌ها، عدم مصرف سبزیجات و سالادها و کاهش تحرک در عید، مشکلات گوارشی نظیر یبوست هم به سراغ افراد می‌آید.

این کارشناس تغذیه درباره برخی تصورات مبنی بر اینکه مصرف زیاد میوه مشکل آفرین نخواهد بود، گفت: من منکر خواص بالای میوه‌ها نیستم، اما باید در نظر گرفت که مصرف زیاد هر چیزی باعث بروز مشکل خواهد شد.

مشاور انجمن تغذیه ایران ادامه داد: با توجه به بالا رفتن قیمت آجیل احتمالا کمتر شاهد مصرف آن در عید باشیم، اما این نکته خالی از اهمیت نیست که بهترین نوع آجیل آن است که بدون نمک و خام باشد؛ چرا که یکی از عوارض اصلی چاقی و مصرف نمک زیاد، ابتلا به فشار خون است.

بزرگمهر در پایان با اشاره به فواید تغذیه مناسب برای بدن گفت: مقاومت در برابر بیماری‌ها، مناسب بودن وضعیت ظاهری و میزان شادابی و تحرک کافی در افراد از جمله اثرات برخورداری از تغذیه مناسب است. یکی از عوامل اصلی در داشتن تغذیه مناسب در عید، حذف نکردن سبزیجات از وعده های غذایی است و مصرف آن برای عدم یبوست و جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها