فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه نقش مردم در دفاع مقدس، امنیت و ادامه راه انقلاب اسلامی روشن است و در همه ابعاد باید بدانیم که بی‌جهت نیست که رهبری در پیام‌های مختلف خود تمرکز روی نیروی جوان و به کارگیری آن دارند، گفت: ایشان در گام دوم انقلاب تاکید روی نقش‌آفرینی نیروی جوان دارند.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۶۰
کلاه آمریکا دیگر پشمی ندارد / گام دوم انقلاب تاکید بر نقش‌آفرینی نیروی جوان دارد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدعلی جعفری امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید آذربایجان، شهدای عملیات خیبر و بدر و فرمانده لشکر همیشه پیروز عاشورا سردار مهدی باکری در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با درود و یاد روح پرفتوح امام راحل(ره)، شهدای دفاع مقدس و شهید باکری اظهار کرد: این شهدا جان خود را در دفاع از انقلاب اسلامی، امنیت نظام مقدس اسلامی و جبهه مقاومت تقدیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این فرصتی که دارم برای به جا آوردن حق شهدا و نقش آنها در جامعه اسلامی استفاده می‌کنم، گفت: آیه شریفه " وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ، فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ" محور صحبت‌های ما و شهداست.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه همه شهیدان مانند شهید باکری اثرگذاری روی جامعه خود داشته‌اند، تصریح کرد: براساس بیانات رهبری در کنگره شهدای قزوین مبنی بر اینکه شهیدان مایه رونق حیات معنوی جامعه ما هستند، باید به صراحت اعلام کرد که همه افتخار ایران اسلامی و عزت این کشور و تمام عوامل پیروزی و نصرت و عظمت ایران اسلامی مربوط به این حیات معنوی به برکت خون شهیدان است.

وی ادامه داد: طبق تفسیر معظم‌له در رابطه با حیات معنوی، این حیات یعنی روحیه، احساس هویت، هدف‌داری، حرکت به سمت آرمان‌ها و امید به آینده است و اگر دقت کنید تمامی عوامل موفقیت‌ها و پیروزی‌های ایران اسلامی مربوط به همین حیات معنوی و اثراتی است که از این معنویت نصیب جامعه می‌شود.

سرلشکر جعفری با طرح سوالی مبنی بر اینکه چگونه شهدا اثرگذار بوده و ما مدیون آنها هستیم، گفت: شهدا تا زنده هستند با تن خودشان از اسلام دفاع می‌کنند و وقتی شهید شدند با خون خدمت کرده و به جامعه حیات معنوی و امید می‌دهند.

وی بیان کرد: نطق شهدا بعد از شهید شدن باز می‌شود که این بیانات کمتر در جامعه نقل می‌شود و یادواره شهدا برای همین موضوع است تا این رمز و سر پیروزی‌ها و مایه رونق حیات جامعه را بدانیم و عوامل را بشناسیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: به بیان رهبر معظم انقلاب، شهدا بعد از شهادت با مردم حرف زده و خداوند بر این ندا اثر گذاشته و دل‌ها را منقلب می‌کند.

وی افزود: طبق آیات شریفه، شهید بعد از شهادت نیز زنده بوده و نزد خدا روزی می‌خورند و اجازه پیدا می‌کنند تا برای اثربخشی رو جامعه حرکت کنند.

سرلشکر جعفری با استناد به آیه شریفه مبنی بر اینکه شهدا به مومنین که هنوز به جمع آنها نپیوسته‌اند بشارت می‌دهند، توضیح داد: این بشارت بدین‌گونه است که هیچ ترسی از دشمن نداشته و اندوهگین، نگران از پیمودن راه الهی نباشید.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ سال است که ملت ایران راه الهی را در برابر همه سختی‌ها، فشارها، تحریم‌های اقتصادی و ناملایمتی‌ها تحمل کرده و ایستاده‌اند که رمز این حرکت الهی و مقاومت مردم که دنیا را شگفت‌زده کرده است همین شهدا و اثرگذاری شهدا و توصیه‌های آنها می‌باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید که برای شنیدن پیام شهدا نیاز به گوش شنوا داریم و افرادی که راه انحرافی می‌روند باید به حرف شهدا و پیام آنها دقت کنند.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که اکثر مردم مومن و انقلابی گوش شنوا برای شنیدن و اثر پذیرفتن از حرف شهدا دارند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب شکسته نفسی کرده و می‌گویند که ما گوش‌مان سنگین است و این پیام‌ها را درست نمی‌شنویم و اگر به ما بشنوانند دیگر این گرایش شرق و غرب و دشمن و کفر و الحاد رخت برمی‌بندد که البته مخاطب این حرف قابل توجه افرادی است که حرف شهدا را نمی‌شنوند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: این ضعف‌های موجود به خاطر نشنیدن پیام‌های شهداست و اگر بشنویم قطعاً یک حرکت جدی خواهیم داشت.

وی اذعان داشت: الحمدالله این بیانات و توصیه شهدا برای اکثر مردم قابل درک است و احترامی که به شهدا گذاشته می‌شود به خاطر همین پیام‌هاست.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: از خودباختگی برخی افراد که در مسیر اهداف دشمن حرکت می‌کنند، دلباخته‌ها، سوءمدیریت‌ها و غیره افراد ناشی از نشنیدن حرف شهداست.

وی متذکر شد: اینکه چرا در هر ۲۲ بهمن شاهد یک روح تازه بین مردم هستیم و با وجود مشکلات فراوان و دشمنی دشمنان و جوسازی آنها، مردم با عشق به صحنه می‌آیند و از انقلاب حمایت می‌کنند، این امر جز اثرگذاری حرف شهدا روی جامعه و مراسم با شکوه یاد شهدا دلیل دیگری ندارد.

سرلشکر جعفری ادامه داد: بنابه فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، این فرهنگ و منطق شهادت و از خودگذشتگی در راه اسلام در جامعه‌ای که مسئله شهادت در آن ماندگار شده است دیگر به شکست منجر نشده و شکستی در آن کشور وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: شاکر خداوند هستیم که فرهنگ از خودگذشتگی در راه خدا و نصرت الهی هر روز در جامعه عمیق‌تر می‌شود به طوریکه وقتی پیکر شهیدی بعد از سی و چند سال به کشور می‌آید، شاهد تشییع جنازه باشکوه مردمی هستیم و این بیانگر اعتقاد به آرمان‌ها شهداست.

فرمانده کل سپاه پاسداران، علت پویایی نظام و قدرتمند شدن نهال انقلاب را از خودگذشتگی دانست و توضیح داد: عامل موفقیت، استقامت، پایداری و نصرت‌های الهی همین فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی است که الحمدالله این راه روز به روز در کشور ترویج می‌شود.

وی افزود: تا وقتی که در قاموس ما شهادت با همین اعتبار و در همین سطح از اعتبار وجود دارد هیچ قدرتی اعم از مستکبر کنونی و یا قدرت قوی‌تر نخواهد توانست بر جمهوری اسلامی و ملت ایران فائق بیاید.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: این تحریم‌ها که از دفاع مقدس شروع شد و آن زمان نیز همه دور صدام را گرفتند تا انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند،با فرهنگ از خودگذشتگی و حضور جوانان و با فرماندهی و مدیریت شهید باکری‌ها و دیگر شهدای فرمانده این حماسه بزرگ آفریده شد و آن اثرگذاری و ادامه این حرکت الهی انجام شد و ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امام (ره) بعد از دفاع مقدس فرمودند که ما در جنگ، انقلاب را به دنیا صادر کردیم، افزود: اگر امروز مردم لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن مقاومت می‌کنند و از مقاومت نتیجه گرفته و پیروز می‌شوند به خاطر تبعیت از این انقلاب است چراکه ما در دفاع مقدس با دست خالی، اتکاء به خدای متعال، قدرت مردم و نگاه به توانمندی‌های داخلی در برابر همه دنیا ایستادیم و انقلاب را به دنیا صادر کردیم و این ایستادگی به جهان اثبات شد و در حال حاضر ملت مظلوم این راه را ادامه می‌دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: البته ایستادگی در عرصه‌های دیگر انقلاب و خنثی‌سازی سایر تهدیدها این روش‌ها ادامه داشته است که نتیجه این حرکت را می‌توان گام اول انقلاب دانست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۷ فرموده‌اند که اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا رو به افول و زوال است و آمریکای امروز به مراتب ضعیف‌تر از آمریکای ۴ دهه قبل است، این اظهارات از ولی فقیه و فردی فرزانه و آگاه مطرح می‌شود.

سرلشکر جعفری بیان کرد: اقتدار آمریکا واقعا زیرسوال رفته است و این بر همگان روشن است چراکه در مقایسه با عوامل به شدت افول کرده و به عبارتی «پشمی در کلاه آمریکا» نیست.

وی متذکر شد: درک و سرمشق قرار دادن حرف‌های رهبر معظم انقلاب و شنیدن حرف شهدا در مردم ایران نهادینه بوده است چراکه ملت ایران، این باور را دارند که ایستادگی کرده‌اند ولی متاسفانه افرادی نیز هستند که خود را باخته و کم آورده‌اند و نگاه به بیرون دارند.

این مقام لشکری کشور افزود: این همه توصیه رهبری برای تمرکز به توانایی داخلی برای همین است تا بدانیم پیروزی به دست آمده در گام اول انقلاب و شکست‌های پی در پی دشمن در تعرض به داخل کشور و مسائل منطقه‌ای حاصل همان مقاومت و حیات معنوی و تمرکز روی عوامل معنوی است که در کنار سایر پیشرفت‌ها به دست آمده است.

وی اضافه کرد: قدرت دفاعی ایران قدرت بی‌نظیر و مثال‌زدنی است به طوریکه در تجهیز شدن فناوری‌های دفاعی روز با اتکاء به توانمندی داخلی و در سایر ابعاد دفاعی امنیتی و علمی به پیشرفت چشمگیری رسیده‌ایم که نشان دهنده یک عوامل دیگری است که غیر از عوامل مادی در زمینه پیشرفت می‌باشد.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه باید عامل اصلی حرکت را بشناسیم و استفاده درست و نگاه درست به مردم داشته باشیم، گفت: نقش مردم در دفاع مقدس معلوم است چراکه اگر مردم نبود معلوم نبود سرنوشت چه می‌شد.

وی اضافه کرد: اگر مردم با بصیرت ایران در صحنه‌ها حاضر نبودند، معلوم نبود که در مسائل امنیتی ۷۸، ۸۸، دی ماه سال گذشته و تابستان داغ امسال چه مشکلاتی ایجاد می‌شد چراکه ۸ ماهه فتنه ۸۸ بسیار خطرناک‌تر از تهدید جنگ علیه کشور بود.

فرمانده سپاه عاشورا ابراز کرد: همه دشمنان بسیج شده بودند تا با ایجاد اختلافات سیاسی، میان بخشی از جامعه اختلاف بیاندازند و این فتنه را علیه کشور ما درست کنند به طوریکه با همین روش به کشورهای زیادی ضربه زدند و انقلاب‌های رنگی ایجاد کرده و با این خیال که ایران هم اوکراین است، پیش رفتند ولی نمی‌دانستند ما خط مشی شهدا را داریم.

وی اضافه کرد: دشمنان ما نمی‌فهمند که البته این اراده خداوند است که دشمنان ما از احمق‌ها هستند چراکه دشمن رمز پیروزی ما را نمی‌فهمد و البته برخی در داخل نیز از آنها تبعیت می‌کنند و با القاهای اشتباه و سرپیچی، آب بر آسیاب دشمن می‌ریزند.

سردار جعفری با بیان اینکه نقش مردم در دفاع مقدس، امنیت و ادامه راه انقلاب اسلامی روشن است و در همه ابعاد باید بدانیم که بی‌جهت نیست که رهبری در پیام‌های مختلف خود تمرکز روی نیروی جوان و به کارگیری آن دارند، تصریح کرد: ایشان در گام دوم انقلاب تاکید روی نقش‌آفرینی نیروی جوان دارند.

وی افزود: اگر این نگاه و باور در همه مسئولان سطوح مختلف برای نقش دادن درست و به کارگیری صحیح در عرصه‌های مختلف جنگ نرم و مسائل فرهنگی و اقتصادی شکل گیرد، موفق خواهیم بود.

سردار جعفری گفت: امیدواریم مردم آذربایجان که همیشه پیشتاز هستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن امسال نیز فرمودند که امید به مردم آذربایجان بسته‌اند تا خط شکن باشند و در پیمودن راه اسلامی پیش روند، همچنان در گام دوم انقلاب پیشتاز باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها