مجری آمریکایی شبکه پرس‌تی‌وی:

آزادیخواهان جهان مانع از جنگ طلبی آمریکا شوند

مجری آمریکایی شبکه پرس‌تی‌وی، دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا را دو تیغه یک قیچی دانست.
کد خبر: ۱۱۹۴۷۲۱
آزادیخواهان جهان مانع از جنگ طلبی آمریکا شوند

به گزارش جام جم آنلاین، مرضیه هاشمی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با تبیین علل وقوع بیشترین جنایات در آمریکا گفت: وقتی مبنای ایجاد کشوری بر قتل عام سرخ پوستان است و سیصد، چهارصد سال با سوء استفاده از سیاه پوستان ­و آفریقایی‌ها، برده داری کردند چه انتظاری جز این می‌توانید داشته باشید؛ ریشه اش همین است و از ابتدا همین طور عمل کردند و هیچ گاه اقداماتشان را متوقف نکردند البته گاهی چهره‌شان را عوض کرده و می‌کنند، اما با روی کار آمدن ترامپ، چهره اصلی آمریکا دوباره رو شد و ماهیتشان را­ نشان داد.

این مستندساز آمریکایی درباره تفاوت عملکرد دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا گفت: ­همه اش یکی است فقط زبانشان عوض می‌شود؛ دموکرات‌ها نرم‌تر صحبت می‌کنند، اما آنان هم مانند جمهوری خواهان­ بسیاری افراد را می‌کشند.

هاشمی گفت: دیدیم که اوباما وقتی سر کار آمد هشت سال چه کرد؟ مگر در دوره او، کم جنایت شد؟ خیر، بیشتر شد. در عراق، سوریه، یمن و کشور‌های مختلف چه اتفاقاتی تحت مسئولیت اوباما رخ داد؟ پس تفاوتی نمی‌کند؛ فقط مقداری زبانشان متفاوت می‌شود البته ترامپ مقداری با دیگران متفاوت است و خشونت اصلی و چهره واقعی آمریکا را نشان می‌دهد.

وی همچنین با رد دیدگاه کسانی که دموکرات‌ها را در قبال ایران متعادل‌تر می‌دانند تصریح کرد: همه جنگ‌جو هستند، دیدیم که وقتی اوباما رئیس جمهور شد دوباره ایران را تحریم کردند؛ البته تحریم‌ها از ابتدا اصلاً قطع نشد و تفاوتی نمی‌کرد که دولت جمهوری‌خواه سر کار باشد یا دموکرات.

هاشمی افزود: گرچه مذاکرات برجامی در دوره اوباما آغاز شد، اما در حقیقت، هدف اصلی آنان­ در گام نخست، کنترل ایران و ایجاد محدودیت است تا بعداً​ موشک‌های شما را کنترل کنند.

این مستند ساز آمریکایی گفت: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از ابتدا می‌گفتند که آمریکایی‌ ها آخرش بهانه‌های مختلف می‌آورند تا بالاخره به هدف اصلی یعنی تغییر نظام جمهوری اسلامی برسند.

وی همچنین ­درباره علت نقض سیستماتیک حقوق بشر در امریکا و علت انفعال مراجع حقوق بشری در این‌باره گفت: دولت آمریکا تصور می‌کند که از همه برتر است و ما به عنوان شهروند این کشور این‌طور بزرگ شدیم که خود را از همه برتر می‌دانیم به همین علت فقط به حقوق بشر در کشور‌های دیگر اشاره می‌کنند و هیچ گاه به خودشان نگاه و فکر نمی‌کنند.

هاشمی با اشاره به سفر گروهی از فعالان سیاسی، اجتماعی آمریکایی به تهران اظهار داشت: این دوستان که درباره حقوق بشر فعالیت می‌کنند صدایشان به جایی نمی‌رسد آن جا دولت نمی‌گذارد که امریکا را بابت نقض حقوق بشر محکوم کنند.

وی، تعداد زندانیان آمریکا را بیشترین آمار زندانیان در مقایسه با دیگر کشور‌های دنیا دانست و افزود: شمار زندانیان آمریکا حتی از چین هم بیشتر است و حال آن که جمعیت این کشور چند برابر آمریکاست با این حال کاخ سفید همواره به وضع حقوق بشر و مشکل زندانیان چین اشاره می‌کند.

هاشمی گفت: اکنون از هر ۳۷ شهروند آمریکایی، یک نفر یا در زندان است یا تازه بیرون آمده و هنوز کاملا آزاد نشده است و از طریق پابند کنترل می‌شود این آمار، وحشتناک است.

وی تصریح کرد: دولتمردان آمریکا همیشه درباره زندانیان سیاسی دیگر کشور‌ها سخن می‌گویند و خیلی مواقع درباره ایران و کشور‌های مختلف صحبت می‌کنند. آنان ادعا می‌کنند که زندانی سیاسی ندارند در حالی که برخی زندانیان سیاسی این کشور بیش از ۴۰ سال در زندانند، اما آنان را به اتهامات دیگر مانند قتل و بهانه‌های دیگر محکوم کرده اند؛ وضع این گروه از زندانیان وحشتناک است.

هاشمی گفت: فکرش را بکنید که برخی زندانیان آمریکا ۴۰ سال از زندگی شان را در سلول‌های انفرادی سپری می‌شود و قرار بوده روزانه مقداری آفتاب داشته باشند که آن هم نمی‌دانم واقعاً هست یا نه؛ اما واقعاً زجر آور است. خلاصه این که از نام حقوق بشر برای کشور‌های دیگر استفاده می‌کنند نه برای خودشان.

این مستند ساز­­ آمریکایی همچنین درباره این که اقدامات امریکا در نقض ارزش‌های لیبرال دموکراسی ناشی از شخصیت ترامپ است یا حاکمیت این کشور گفت:: البته اکنون قضیه خیلی پیچیده‌تر شده است، زیرا نخبگان قدرت در حاکمیت این کشور با یکدیگر می‌جنگند و اجازه نمی‌دهند که هیچ وقت حقایق مشخص شود.

وی افزود: اتفاقاً ­در این دولت مطرح شد که ما سال‌ها از جانب رسانه‌های این کشور ­با اخبار جعلی و دروغ­ مواجهیم، اما اکنون می‌گویند رئیس جمهور خبر‌های جعلی می‌دهد­. درست است که ترامپ به روزنامه نگاران حمله می‌کند، اما واقعیت این است که نگذاشتند روسای جمهور گذشته هم واقعیات را بگویند؛ این‌ها به جان هم افتاده اند.

هاشمی گفت: در این بین، خیلی اتفاقات می‌تواند بیفتد، زیرا بخشی از دولت علیه ترامپ است و بخش دیگر طرفدارش؛ این‌ها با یکدیگر می‌جنگند. در همین اتفاقات اخیر مربوط به خودم، مطمئنم که بخشی از دولت اصلاً نمی‌خواست این اتفاقات بیفتد و بخش دیگر در پی کنترل کردن روزنامه نگارانی مثل من است از بس که از ایران و افراد مرتبط با آن، نفرت دارند، اما بالاخره با آن رفتار‌ها به خودشان ضرر زدند.

وی افزود: آنان از نظر خشونت و به ویژه رعایت نکردن حقوق بشر، قانون خودشان را رعایت نکردند یعنی همان حق انتخاب دین؛ اگر کسی مسلمان باشد می‌تواند روسری داشته باشد. بالاخره اگر من را به عنوان شاهد دعوت کردند چرا آن برخورد‌ها را کردند؟ چرا شبانه و یواشکی با دستنبد بردند و فردای آن شب به واشنگتن انتقال دادند؟ اگر می‌خواهند کسی به دادگاه بیاید آیا این روش درست است.

هاشمی گفت: متاسفانه خیلی چیز‌های دیگری هم مطرح است چنانکه در زندان از نزدیک دیدم که بسیاری زندانیان، سیاه پوست بودند، آن هم در واشنگتن. چرا بیشتر زندانیان سیاه پوست هستند.

وی همچنین درباره پیش بینی مدت اسارتش در زندان‌های آمریکا گفت: فکر می‌کردم که هر اتفاقی می‌افتد، بیفتد؛ گفتم شاید فردا آزاد شوم یا چند سال دیگر و یا شاید تا آخر عمر در زندان بمانم.

این مستند ساز آمریکایی همچنین درباره عذرخواهی نماینده مسلمان کنگره امریکا بابت انتقاد از رژیم صهیونیستی گفت: آیپک قدرت زیادی در امریکا دارد و از حمایت دولت برخوردار است و نمی‌گذارد کسی در این باره صحبت کند.

هاشمی همچنین درباره اقدامات جنگ طلبانه آمریکا علیه کشور‌های مستقل جهان گفت: کار آمریکایی‌ ها همین است، نمونه اش ونزوئلا که با آن چنین رفتار می‌کنند البته این رفتار کاملا ضد قوانین بین المللی است گرچه برای آمریکا مهم نیست و هر کار می‌خواهد می‌کند. آنان با تحریم کشور‌های مستقل سعی می‌کنند مردم را به جان هم بیاندازند.

وی تاکید کرد: مردم و آزادی خواهان جهان باید هوشیار باشند و دست در دست یکدیگر نگذارند آمریکایی‌ ها چنین اقداماتی کنند.

مجری آمریکایی شبکه پرس‌تی‌وی با ابراز خرسندی از بازگشت به ایران؛ ابراز لطف ایرانیان در هموطن دانستن او را افتخارآمیز دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها