سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

استعفای ظریف را به دقت رصد می‌کنیم

استعفای ظریف؛ غلط یا درست؟ نظر کارشناسان سیاسی و نمایندگان مجلس دراین‌باره چیست؟ در رابطه با استعفای وزیر امور خارجه دلایل متعددی ذکر می‎شود.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۸۲
استراتژی برجام و معیشت توسط دولت روحانی با شکست مواجه شده است/استعفای ظریف یک بازی سیاسی برای تصویب FATF است

به گزارش جام جم آنلاین، برخی استعفای او را به این دلیل می‏دانند که دوران حضورش به سر آمده، اما برخی دیگر اعتقاد دارند این استعفا به دلیل اختلاف با دولت و یا دلایل دیگری همچون فشار آوردن بر روی برخی از ارکان است.

احمد بخشایش، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دراین‌باره به جام جم آنلاین گفت: این استعفا یک بازی است، آقای ظریف در وزارت خارجه محکم خواهد ایستاد، چون علاقه زیادی به قدرت دارد.

بخشایش عنوان کرد: برای این استعفا دو سناریو می‌توان درنظر گرفت؛ نخستین سناریو این است که ظریف مأیوس شده به این دلیل که وی بعد از برجام ادعاهایی درباره صادرات نفت داشت که این صادرات اکنون کمتر شده و به همین دلیل مأیوس شده است.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: از سویی ظریف گفته بود برجام با خودش معیشت می‎آورد، اما اکنون ما می‎بینیم که مردم تحت‌فشار هستند و در حالی که این دولت به آخر عمر خود نزدیک می‏شود، روز به روز مشکلات معیشتی بیشتری به جامعه تحمیل می‌شود دقیقا برخلاف گفته‌های آقای وزیر.

او تأکید کرد: حتی اگر فرض کنیم عمر دولت به آخر نرسیده ، باید درنظر داشته باشیم که ازلحاظ بین‏المللی تقریباً از بین رفته و دیگر اعتباری در جهان ندارد.

بخشایش خاطرنشان کرد: اما سناریوی دوم متفاوت است. آقای ظریف برای اینکه مجمع را تحت‌فشار قرار بدهد تا ایران به CFT، پالرمو و FATF بپیوندد سناریوی استعفا را تنظیم کرد. او برای فشار به مجمع این کار را کرد و مجمع نیز درنهایت تصویب خواهد کرد.

این نماینده سابق مجلس در پایان گفت: استعفای ظریف یک بازی بزرگ است که بیشتر برای حفظ قدرت انجام‌شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها