در گفت‌وگوی تفصیلی مدرس سواد رسانه‌‌ای با جام‌جم آنلاین انجام شد

بررسی ارتباط حاشیه‌های فضای مجازی با قتل طلبه همدانی

یاسین رامین همسر مهناز افشار که در پرونده هلال احمر متهم است ظهر امروز در دادگاه کارکنان دولت حاضر شد.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۳۸
همسر مهناز افشار در دادگاه کارکنان دولت حاضر شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در سال ۱۳۹۳ سید‌امیر محسن‌ ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر وقت، این‌گونه توضیح داده بود: «شرکت رشد از نظر جمعیت هلال‌احمر فعالیتی ندارد و خیلی وقت است که فعالیتش متوقف شده است. موضوع شرکت رشد دارای دو بخش است که برای بخش اول آن اقدام قضائی صورت گرفته؛ اما برای بخش دیگر فعلا اقدامی صورت نگرفته است؛ چراکه از نظر قوانین آلمان، این شرکت متعلق به هلال‌احمر نیست، بلکه به نام این آقازاده ثبت شده است.

ضیایی در آن زمان گفته بود که شاید این فرد به تعهدات خود عمل کند و ما نیز دیگر موضوع را پیگیری نکنیم؛ چراکه اکنون پای میز مذاکره با رئیس سازمان تدارکات پزشکی نشسته و صحبت‌های خوبی نیز میان آنها انجام شده است».

رئیس وقت سازمان هلال احمر درباره علت اختلاف سازمانش با «یاسین رامین» هم گفته بود: درواقع جمعیت هلال‌احمر تعدادی تجهیزات پزشکی از یک شرکت خارجی به مبلغ دو‌ میلیون یورو خریداری کرده بود که این مبلغ را به شرکت رشد داد تا به‌عنوان واسطه به شرکت فروشنده تحویل دهد؛ اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه ما اکنون بدهکار آن شرکت خارجی هستیم، گفته بود: این بدهی هنوز تسویه نشده و در تبادلات مالی وجود دارد و از‌ آنجایی‌که ما فعالیت‌های زیادی به صورت مشترک با این شرکت انجام می‌دهیم، هنوز این شرکت شکایتی از ما نکرده است؛ اما ما باید این مبلغ را به آنها پرداخت کنیم

اما چندی بعد در تاریخ 7 مرداد ۱۳۹۳، جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، از صدور قرار وثیقه ٢٩میلیارد تومانی و بازداشت متهم شرکت رشد، وابسته به سازمان هلال‌احمر، خبر داده بود؛‌ همان زمان رسانه‌ها نوشتند همسر مهناز افشار، هنرپیشه اصلاح‌طلب! بازداشت شد.

براساس اطلاعات موجود «یاسین رامین» نتوانسته بود وثیقه چند‌ ده‌‌ میلیاردی‌اش را تودیع کند و با شکایت سازمان هلال‌احمر در دادسرای کارکنان روانه زندان شد اما بعد از مدتی از زندان آزاد شد.

از آن سال تاکنون بارها جلسات رسیدگی به پرونده یاسین رامین در دادگاه کارکنان دولت برگزار شد و این فرد از خود دفاع کرد.

حال، امروز سه‌شنبه ۹۷.۱۲.۰۷ یاسر رامین همسر مهناز افشار در دادگاه کارکنان دولت حاضر شد.

وی که حوالی ساعت ۱۲:۳۰ به دادگاه کارکنان رفته هنوز مشخص نیست دلیل حضور او در دادگاه چه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها