جنسیس به‌تازگی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان پرچم‌دار G90 خود را معرفی کرده که طی چند ماه آینده در بازار ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد اما این برند لوکس کره‌ای حالا در زادگاهش نسخهٔ کشیده یا لیموزین G90 را هم معرفی کرده که البته این مدل فقط مخصوص بازار داخلی کره است و در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۳۰
لیموزین جنسیس G90 (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، نسخهٔ لیموزین این خودرو در نمای جلو و عقب هیچ تفاوتی با نسخهٔ معمولی خود ندارد اما طول G90 به میزان 29 سانتیمتر افزایش یافته که این موضوع در بخش جانبی آن دیده می‌شود.

بنابراین حالا طول کلی G90 به 5.94 متر رسیده درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن نیز با 29 سانتیمتر افزایش به 3.45 متر رسیده است. این افزایش طول در بیرون خودرو در ورقی فلزی میان درها و همین‌طور درهای عقب کشیده‌تر قابل‌مشاهده است. در همین حال، ارتفاع خودرو نیز افزایشی جزئی داشته و به 1.50 متر رسیده است. G90 لیموزین اما برای ثروتمندان ساخته شده و تمامی طول اضافهٔ آن به سرنشینان عقب اختصاص یافته یعنی جایی که در آن صندلی‌های باشکوه بزرگ VIP با قابلیت تنظیم 18 جهته، دو مانیتور تلویزیون، پوشش سقف آلکانترا و کنسولی که صندلی‌ها را از هم جدا کرده دیده می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، G90 لیموزین در بیرون غیر از طول بیشتر و ورق فلزی بین درها، تفاوت چندانی با نسخهٔ معمولی خود ندارد و حتی رینگ‌های 19 اینچی آن نیز با نسخهٔ معمولی یکسان است اما بااین‌حال تغییراتی جزئی مثل بخشی کرومی در بالای جلوپنجره و همین‌طور تریم کرومی در آینه‌های جانبی آن دیده می‌شود تا هویت لوکس خود را بیش‌ازپیش به بیننده القاء کند.

زیر کاپوت این لیموزین کره‌ای نیز همچنان همان پیشرانهٔ 5 لیتری V8 قرار دارد که 420 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این لیموزین لوکس به‌صورت استاندارد به تعلیق تطبیقی هم مجهز شده است.

برای نسخهٔ معمولی G90 غیر از این پیشرانهٔ 5 لیتری، موتورهای کوچک‌تر 3.8 لیتری V6 و 3.3 لیتری V6 توئین توربو هم ارائه می‌شود اما این موتورها به زیر کاپوت نسخهٔ لیموزین راه پیدا نمی‌کنند. قیمت پایهٔ G90 لیموزین در کرهٔ جنوبی از 155.1 میلیون وون معادل 138 هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که نسخهٔ معمولی G90 با پیشرانهٔ 5 لیتری حدود 105 هزار دلار قیمت دارد. این یعنی نسخهٔ لیموزین حدود 33 هزار دلار گران‌تر از نسخهٔ معمولی خود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها