تنها فرودگاه شمال استان اردبیل که در شهرستان مرزی پارس آباد مغان قرار گرفته است در حالی که با استقبال گرم مردم منطقه روبه‌رو بود از اول اسفند ماه مجددا پروازهایش تعطیل شد.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۸۱
پرواز‌های فرودگاه پارس‌آباد تعطیل شد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، فرودگاه شهرستان پارس‌آباد مغان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ بنا به نیاز‌های موجود در منطقه از شرکت کشت و صنعت مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شد که هم اکنون با قدمت ۴۴ ساله یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور به حساب می‌آید.

این فرودگاه که پرواز‌های آن تا ۴۰ سال برقرار بود از سال ۹۰ تا ۹۶ به منظور بهسازی سطوح پروازی، تعریض باند، زیر ساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات تعطیل شد تا مجددا بعد از ۷ سال تعطیلی در ۲۱ دی ماه ۹۶ با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با استقرار سیستم‌های نوین ناوبری و توسعه باند برای فرود هواپیما‌های پهن پیکر با حضور مسئولان کشوری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پرواز‌های فرودگاه شهرستان پارس آباد مغان در مسیر تهران - پارس‌آباد و بالعکس در حالی از سال گذشته تا بهمن ماه ۹۷ بدون تاخیر و با استقبال مسافران رو به رو بود که اخیرا پرواز‌های آن از اول اسفندماه ۹۷ بدون اطلاع قبلی تعطیل و روز‌های خلوت و بی سر و صدای خود را سپری می‌کند.

علی علایی فرماندار شهرستان پارس‌آباد به پیگیری‌های انجام شده در رابطه با تعطیلی فرودگاه پارس آباد گفت: برای برقراری پرواز‌های این فرودگاه پیگیری‌های لازم انجام گرفته و با مدیر عامل هواپیمایی کشور نیز برای برقراری پرواز‌های این فرودگاه در کمترین زمان مذاکراتی انجام یافته است.

وی دلیل تعطیلی فرودگاه پارس‌آباد را از زبان مسئولان فرودگاه کمبود خلبان شرکت هواپیمایی ایران ایر دانست و اظهار کرد: مردم هیچ نگرانی بابت تعطیلی فرودگاه و در رابطه با استمرار آن نداشته باشند.

فرماندار پارس‌آباد با بیان اینکه فرودگاه این شهرستان زیان‌ده نیست افزود: در این فرودگاه به اندازه کافی مسافر وجود دارد و در طول این مدت نیز هیچگونه تاخیری در پرواز‌های آن صورت نگرفته است.

علایی با اشاره به پرواز‌های جایگزین این فرودگاه بیان کرد: در راستای رونق بخشی فرودگاه پارس‌آباد مغان پرواز‌های جایگزین برای این فرودگاه مد نظر گرفته شده است و به تمامی سازمان‌ها و ادارات نیز در رابطه با پرواز جایگزین اطلاع رسانی شده است و در صورت لغو پرواز فرودگاه اردبیل می‌توان پرواز جایگزین را در فرودگاه پارس‌آباد مغان انجام داد.

وی افزود: با توجه به اینکه برقراری پرواز جایگزین در فرودگاه شهرستان پارس‌آباد مغان مستلزم احداث جایگاه سوخت است می‌توانیم برای تامین سوخت آن نیز از طریق مخزن سوخت سیار همین فرودگاه استفاده کنیم.

رئیس فرودگاه شهرستان پارس‌آباد مغان نیز به لغو پرواز‌های فرودگاه پارس‌آباد اشاره کرد و اظهار کرد: فرودگاه شهرستان پارس‌آباد مغان به هیچ عنوان زیان‌ده نیست و باید مسئولان استانی و شهرستانی نیز از این فرودگاه که نماد قابلیت توسعه منطقه مغان است استفاده کنند.

سید پیمان آتش زر با اشاره به تلاش مسئولان در راستای بازگشایی پرواز‌های این فرودگاه گفت: تلاش و رایزنی‌های استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس می‌تواند مانع از تعطیلی پرواز‌های این فرودگاه شود.

وی با بیان اینکه لغو پرواز‌های این فرودگاه مشکلات زیادی را برای مردم مرزنشین این منطقه به بار آورده است تصریح کرد: فرودگاه پارس‌آباد که بعد از گذشت ۷ سال تعطیلی با اعتباری بالغ بر یک ۷۰۰ میلیارد ریال و با تجهیز سیستم‌های نوین ناوبری و با توسعه باند جهت فرود هواپیما‌های پهن پیکر افتتاح شده بود که تعطیلی یکباره آن مشکلات زیادی را برای اهلی مرزنشین این منطقه به بار خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها