دانشمندان بزرگترین زنبور جهان را با طول بال ۶ سانتی متر در جنگل های یک جزیره اندونزی دوباره کشف کرده اند. این زنبور آخرین بار در ۳۸ سال قبل دیده شده بود.
کد خبر: ۱۱۹۳۳۵۶
بزرگترین زنبور جهان کشف شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بزرگترین زنبور جهان پس از آنکه دهه های متوالی گم شده بود، اکنون دوباره کشف شده است.

این زنبور بسیار بزرگ که به اندازه انگشت شست یک انسان است، در یکی از جزایر اندونزی کشف شده است. کارشناسان حیات وحش پس از چند روز جستجو یک زنبور ماده را زنده یافتند.

این حشره که «زنبور بزرگ Wallace» نام دارد به احترام «آلفرد راسل والاس» دانشمند و طبیعت شناس انگلیسی نام گذاری شده است.

دانشمندان چند نمونه از این زنبور را در سال ۱۹۸۱ میلادی یعنی ۳۸ سال قبل یافتند اما از آن زمان تاکنون اثری از حشره دیده نشد و دانشمندان تصورمی کردند منقرض شده است. در ماه ژانویه گروهی از محققان ردپای زنبور والاس را در سفری به اندونزی دنبال کردند تا از آن عکاسی کنند.

به هرحال حشره مذکور با طول بال ۶ سانتی متر، بزرگترین زنبور جهان شناخته شده است. همچنین این حشره ۴ برابر زنبورعسل اروپایی است.

گونه ماده این حشره در تپه های موریانه ای لانه می سازد و با کمک فک بزرگش می تواند صمغ درختان را جمع آوری کند. حشره ماده با استفاده از صمغ در لانه سازی آن را در برابر موریانه ها محافظت می کند.

«کلی بولت» یکی از عکاسان طبیعت، نخستین فردی است که از زنبور مذکور عکاسی کرده است.

به هرحال این کشف در جزیره «North Moluccas» متعلق به اندونزی دانشمندان را امیدوار کرده که جنگل های این منطقه هنوز هم حاوی نادرترین حشرات جهان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها