وزیر کشور گفت: با اعمال دستور العمل جدید رئیس جمهور حرکت دام ها را از سطح داخلی کشور و از سطح استانها و داخل مرزها با کنترل جدی انجام می دهیم.
کد خبر: ۱۱۹۳۱۳۴
سپاه با قاچاق کالا و ارز مبارزه می کند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت و تدابیر در خصوص کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز را با حضور استانداران مناطق مرزی، دادستانی و تعزیرات برگزار کردیم و گزارش های مربوط به مناطق مرزی را شنیدیم.

وی افزود: یکی از عواملی که مطرح می کردند این بود که در شرق کشور قاچاق دام نداریم ما با اعمال دستور العمل جدید رئیس جمهور، حرکت دام ها را از سطح داخلی کشور و از سطح استانها و داخل مرزها با کنترل جدی انجام می دهیم.

وزیر کشور گفت: حرکت دام ها با اجازه و هماهنگی دامپزشکی صورت خواهد گرفت و در مناطق مرزی از یک شعاعی مانع عبور دام ها خواهند شد و ایست و بازرسی را در جاده ها تقویت خواهیم کرد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: مقرر شد در مناطق مرزی با افزایش نیرو و تمهیدات لازم جلوی قاچاق دام گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام سعی ما استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها برای جلوگیری از قاچاق دام است، افزود: اخیراً مجوزی به سپاه داده شده که به صورت ویژه در مناطق دریایی ورود کند.

وزیر کشور عنوان کرد: مقرر است سپاه با قاچاق کالا و ارز مبارزه کند و گزارشی را سپاه امروز ارائه داد که با نیروی انتظامی و ارتش و فرماندهی کل هماهنگی لازم را انجام داده اند و هفته آینده اجرا می شود.

رحمانی فضلی اظهار کرد: مقرر شد در مناطق مرزی با افزایش نیرو و تمهیدات لازم جلوی قاچاق دام گرفته شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: تلاشی که صورت می گیرد با موضوع قاچاق دام است و نگرانی هایی که در این جلسه مطرح شد، توزیع نهاده هاست و همچنین توزیع کالاهاست که وزارت صمت گزارش داده و وزارت جهاد در تامین نهاده ها گزارش دادند که ورودی و ذخایر بسیار خوب است.

وی افزود: در توزیع گوشت مشکلاتی بوده که هم اکنون مشخص کردند که گوشت های ۴۲۰۰ تومانی فقط به جامعه هدف برسد و مابقی را آزاد سازی کردند که از مناطق مختلف گوشت برسد و عوارض ارز نیمایی گوشت را به صفر رساندند.

وزیر کشور ادامه داد: با افزایش نظام واردات و اصلاح نظام توزیع و با کنترل شدید قاچاق می توانیم قیمت ها را متعادل تر کنیم و مسئول این مهم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد که کمیته ای تشکیل شد تا روزانه مسائل را رصد کند و به صورت هفتگی به دولت گزارش دهد و بتوانیم با همکاری دولت این موضوع را مدیریت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها