مجری آمریکایی شبکه پرس‌تی‌وی:

آزادیخواهان جهان مانع از جنگ طلبی آمریکا شوند

خبرنگار شبکه پرس تی وی گفت: زندانیان رفتار بسیار انسانی با من داشتند و حتی پنهانی کاغذ٬ قلم و قرآن با زبان انگلیسی برایم تهیه کردند.
کد خبر: ۱۱۹۳۱۳۱
ناگفته‌های مرضیه هاشمی از ۱۱ روز زندان در آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه پرس تی وی و مستندساز مستقل، در شورای اسلامی شهر کاشان، با اشاره به دوران ۱۱ روزه زندان خود در آمریکا گفت: از روز اول و لحظه دستگیری هر روز شرایط سخت و کاملا خلاف ادعای کسانی بود که دم از حقوق بشر، آزادی بیان و دین می زنند.

وی با تاکید بر اینکه وی را بدون بیان هرگونه اتهام و تنها به عنوان شاهد جرم گرفتند افزود : از لحظه دستگیری به او گفتند که نباید به هیچ کس حتی خانواده شرایط خود را اطلاع دهد و با بستن زنجیر به دست و پایش مثل یک مجرم با او رفتار کردند و حتی برخلاف قانون آمریکا که اجازه حجاب و اختیار در نوع پوشش در آن وجود دارد، روسری را به اجبار از سر ایشان برداشته و از وی عکس گرفتند و حجابش بی احترامی کردند.

هاشمی، با اشاره به گفتگویش با یکی از زندانیان و تحقیقات بیشتر تصریح کرد: حتی در مواردی پس از دستگیری افراد در آمریکا وکیل معاضدتی حتی به آنها توصیه می کند به جرم کوچک انجام نداده اقرار کنند تا سال های کمتری در زندان بمانند در حالیکه هیچ جرمی مرتکب نشده اند.

به گفته مرضیه هاشمی، حتی بصورت غیرقانونی و با وجود اعتراض وی، از دهانش نمونه DNA گرفتند.

هاشمی، با تاکید بر اینکه دولت آمریکا بر خلاف ادعای همیشگی حقوق بشر خوشان برعکس آن عمل می کنند گفت: بسیاری زندان های آمریکا خصوصی است و از کار زندانیان برای تولید ارزان قیمت برای شرکت های بزرگ مثل وال استریت استفاده می کنند.

وی، با اشاره به تعداد بالای زندانیان بیگناه و بیشتر سیاهپوست در زندان های آمریکا گفت: زندانیان بسیار رفتار انسانی با او داشتند حتی به او پنهانی کاغذ و قلم و قرآن به زبان انگلیسی دادند و موقع نمازخواندن وی کاملا احترام گرفتند و سکوت کردند و چقدر این عمل عبادی وی برای آنها زیبا بود.

به گفته وی، بر خلاف آنچه که در فیلم های آمریکایی نشان می دهند که زندانیان را به فضای باز و آفتاب می برند در زندانی که ایشان در آن بودند زمانی برای استفاده از فضای باز به زندانیان داده نمی شد.

هاشمی با اشاره به وجود تلویزیون در زندان و پخش برنامه های کاملا غیراخلاقی و برای ابتذال فرهنگ زندانیان گفت: زمانیکه من در زندان بودم تلویزیون مرتب روشن بود و برنامه های غیر اخلاقی پخش می شد و وقتی از شرایط زندانی دیگر پرسیدم به من گفته شد که حتی زمانی که زندانیان درخواست خاموش کردن تلویزیون را کردند به ایشان این اجازه داده نشد.

وی با اشاره به پرسش یک بانوی ۳۵ ساله آمریکایی تازه مسلمان شده در زندان که حتی قرآن را به زبان انگلیسی حفظ بود، گفت:این زن آمریکایی مسلمان از من پرسید برای من یک رویا است که در اسلام مرد در خانواده‌ مسئولیت کار و امرار معاش را قبول کند و زن در خانه با آرامش و امنیت و بدون توقع، خانه داری، همسرداری و بچه داری کند و به تربیت فرزندان برسد در حالیکه اینجا زن هم مجبور است پا به پای مرد بیرون از خانه کار کند.

خبرنگار شبکه پرس تی وی در پایان با تاکید بر تبلیغات و تلاش فراوان آمریکا برای از هم پاشیدن بنیاد خانواده‌ در ایران گفت: ایرانیان نیاز به همدلی ، اتحاد و مقاومت فرهنگی و اقتصادی بیش از پیش در برابر توطئه های استکبار آمریکا دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها