نخستین جشنواره استانی داستان نویسی بومی و محلی چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۸۳
برگزاری جشنواره استانی داستان‎نویسی بومی و محلی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: هیات داوران از بین 387 اثر رسیده به دبیرخانه این جشننواره 13 اثر را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.
آقای کارگران افزود: در بخش کودک و نوجوان این جشنواره، امیرعلی اژدر از شهرکرد با داستان «قفل خدا» رتبه اول، مریم هاشمی از باباحیدر با داستان «جمعه» رتبه دوم، بهار رئیسی از شهرکرد با داستان «ماه بگم» و محمدرضا قائدامینی از شهرکرد با داستان «روزنامه» مشترکاً رتبه سوم را کسب کردند.
وی گفت: همچنین در بخش جوان، احسان قائدی از بن با داستان «خون بها» رتبه اول، سجاد محبی از دستگرد امامزاده با داستان «پسر رعیت» رتبه دوم و فاطمه ظفریان از اردل با داستان «گاو‌ها امید بابا» رتبه سوم را به دست آوردند.
در بخش بزرگسال هم فریبا کاظمی از کوهرنگ با داستان «حریم»، ایمان ویسی از لردگان با داستان «میرزا حسین» و علیرضا کبیری از سامان با داستان «مادیان» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.
بخش داستانک نیز رتبه اول نداشت و فاطمه رحیمی از سامان با داستان «کباب اردک» دوم و حسین صداقت از بروجن با داستان «کتابخانه و بوی باروت» سوم شد.
داستان نازنین ابراهیمیان از شهرکرد با موضوع «شهدای حرم» هم به عنوان اثر منتخب هیئت داوران معرفی شد.
در پایان این برنامه، از هشت نفر از پیشکسوتان هنر نویسندگی چهارمحال و بختیاری هم تجلیل و از کتاب قصه‌های بام ایران رونمایی شد.
این کتاب 303 صفحه‌ای، شامل 48 داستان بومی و محلی است که در یک‌هزار نسخه به چاپ رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها