طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس اعلام وصول شد که بر اساس این طرح، به کارگیری افرادی که بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند در کلیه دستگاه ها ممنوع می شود.
کد خبر: ۱۱۹۲۶۴۱
جزییات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، در ماده واحده این طرح اصلاحی آمده است: به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در قوای مجریه، مقننه و قضائیه،‌ دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر 1386 و موسسات و شرکت‌های وابسته و تابعه آنها و کلیه دستگاه‌هایی که در قوانین بودجه سنواتی دارای ردیف اعتباری هستند، ممنوع می‌باشد.

در تبصره یک این ماده آمده است: افراد بدون جایگزین که کمتر از 65 سال سن دارند با درخواست بالاترین مقام اجرائی دستگاه یا نهاد مربوط و تأیید سران قوا برای مدت حداکثر 5 سال به‌کارگیری می‌شوند.

بر اساس تبصره 2 این ماده، اعضای پیوسته فرهنگستان‌های کشور از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

بر اساس این گزارش، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان امروز اعلام وصول و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد.

پیش از این طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که با اصلاحاتی در ششم شهریور 1397 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و نهایتا رییس جمهوری قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» را برای اجرا به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ابلاغ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها