رئیس جمهور با بیان اینکه ایران عزیز و قدرتمند همواره برای منطقه امنیت آفرین بوده است، تاکید کرد: مسلمانان باید متحد باشند و با ایجاد روابط دوستانه و برادرانه، امنیت منطقه را حفظ کنند و انقلاب ما انقلاب اسلامی و مردمی است و ۴۰ سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت امنیت و پیشرفت کل منطقه هستیم و امروز هم عمل، زبان، رفتار و گفتار ما همین را می گوید.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۴۱
رئیس جمهور: هیچگاه آغازگر تجاوزی در منطقه نخواهیم بود

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در اجتماع بزرگ مردم بندر لنگه گفت: برخی از همسایگان متاسفانه راه اشتباه را انتخاب کرده اند و ایران روابط برادرانه و صمیمانه با همه کشورهای منطقه را می خواهد.

رئیس جمهور با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته در زاهدان، خاطر نشان کرد: تروریست‌ هایی که به هیچ عنوان معیارهای انسانی مد نظر آنها نیست در یک اقدام تروریستی جمعی از مرزبانان کشور که برای دفاع از امنیت کشور و مرزها تلاش می‌کردند را به شهادت رساندند. اما باید بدانند که ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان عزیز را خواهد گرفت.

روحانی تصریح کرد: ما اجازه نمی دهیم و نخواهیم گذاشت مزدوران جنایتکاری که سلاح و منابع مالی آنها را بیگانگان تامین می کنند، پاسداران عزیز و مرزداران غیور ما را به شهادت رساندند و بتوانند از دست انتقام الهی و مردم مؤمن ایران فرار کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد: آنهایی که سبوعانه به پاسداران و مرزبانان ما حمله کرده و آنها را به شهادت رساندند باید بدانند که این کار خصمانه و سبوعانه، ما را در مبارزه با تروریسم، بیشتر تشویق می‌کند و ما برای دستیابی به این هدف به تلاش خود خواهیم افزود و نخواهیم گذاشت تروریست‌هایی که سلاح و پولشان را از جاهای دیگر تأمین می‌کنند، در منطقه ما فعالیت کنند و دست به اقدامات تروریستی بزنند.

وی تأکید کرد: در این منطقه روابط برادرانه و صمیمی با همه کشورها را می‌خواهیم و هیچ‌گاه ما آغازگر تجاوزی در منطقه نبوده‌ایم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کسانی که در منطقه فکر می‌کنند آمریکا و صهیونیست‌ها برایشان امنیت می‌آفرینند سخت در اشتباه هستند، گفت: روزی که «صدام افلقی» به ایران حمله کرد به کشورهای همسایه اعلام کردیم که ایران دشمن خود را شکست خواهد داد و بدانند که مزدوران برای آنها امنیت نخواهند آورد. برخی از آنها به صدام تکیه کرده بودند تا امنیت بگیرند در حالی که ایران در منطقه امنیت‌آفرین بود و بعداً دیدند که همان صدام افلقی به کویت حمله کرد و کسانی که فکر می‌کردند صدام مایه امنیت آنهاست به اشتباه خود پی بردند.

روحانی با تأکید بر اینکه امنیت منطقه به دست خود ما تأمین می‌شود و باید با اتحاد و همبستگی خودمان امنیت را تأمین کنیم، گفت: متأسفانه برخی همسایگان ما راه اشتباه را انتخاب کردند و به سراغ آمریکایی ها و صهیونیست ها رفتند. به اشتباه فکر می‌کنند که ایران چشم طمع به سمت آنها دارد در حالی که ایران خواهان روابط صمیمانه با همه کشورهای منطقه است.

رئیس جمهور افزود: بیشتر کشورهای منطقه و همسایگان روابط خوب و صمیمی با ما دارند به جز یکی دو کشور که به دنبال دشمنی هستند که البته این دشمنی به ضرر خود آنها و کل منطقه است.

روحانی با تأکید بر اینکه انقلاب ما مردمی است و 40 سال این واقعیت را نشان دادیم که به دنبال پیشرفت و امنیت کل منطقه هستیم، گفت: امروز هم رفتار، گفتار و عمل ما همین را می‌گوید.

رئیس جمهور یکی از اقدامات و تلاش‌های قدرت‌های استکباری را ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقوام، مذاهب و ملت های منطقه عنوان کرد و افزود: دشمنان و قدرت‌های استکباری طی همه این سال‌ها این هدف را دنبال می‌کردند و گاهی کاملاً ناموفق بودند اما بعضی وقت‌ها متأسفانه به هدف خود رسیدند.

روحانی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد اختلاف بین اقوام در ایران به هدف شوم خود دست نیافته است، گفت: امروز اقوام ایرانی و شیعه و سنی در کنار هم هستند و در کنار یکدیگر دست به دست هم متحد هستند.

رئیس جمهور یکی از تصمیمات دولت را تقویت وحدت میان مذاهب و اقوام عنوان کرد و افزود: امروز در سراسر کشور مدیران مختلف از جمله بخشدار، مدیر کل، فرماندار، اعضای شورای شهر و روستا، زن و مرد از شیعه و سنی حضور دارند، یکی از اهداف ما این بود که به دنیا بگوییم ایران به دنبال شایسته‌ سالاری است. مرد و زن، ‌شیعه و سنی و یا قومیت مهم نیست و آنچه مطرح است شایسته‌ سالاری است.

روحانی تأکید کرد: وظیفه فرمانداران، بخشداران و استانداران و مدیران سراسر کشور این است که برای واگذاری مدیریت‌ها و استخدام افراد، شایسته‌سالاری را اساس و پایه قرار دهند. در انتصابات فرقی نمی‌کند که این فرد از کجا و کدام منطقه و کدام قوم و یا دارای چه مذهبی است. هر کسی ایران، اسلام و قانون اساسی را قبول دارد زیر چتر قانون اساسی و اسلام دارای، حقوق برابر است.

رئیس جمهور تأکید کرد: همه باید به قانون احترام بگذاریم و به فکر منافع کشور باشیم. آنچه برای ما مهم است، اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) و ایران عزیز است. وجب به وجب این خاک برای ما ارزشمند است و برای آن خون و جان می‌دهیم و فداکاری می‌کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ما برای توسعه کشورمان، همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهیم، گفت: همانطوری که شما مردم در جای جای این کشور روز 22 بهمن آمدید و اعلام کردید راه انقلاب، آزادی و استقلال و مسیر حاکمیت ملی را ادامه خواهیم داد همچنان راه توسعه کشور را در پیش می‌گیریم.

روحانی خطاب به مردم گفت: شما روز 22 بهمن آمدید و گفتید زیر پای استبداد و نوکری اجانب نخواهیم رفت، از فشار دشمنان نمی‌هراسیم و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که بزرگترین نعمت خدا به ما در این 40 سال بوده را حفظ خواهیم کرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها به دنبال توطئه و فشار به ملت ایران هستند، گفت: هدف آنها این است که ما را خسته کنند. آنها به دنبال این هستند که بین حاکمیت و نظام، قوای سه‌گانه، رهبری معظم و ملت فاصله ایجاد کنند.

روحانی اظهارداشت: هدف دشمنان ایجاد اختلاف و دو دستگی میان ماست. اما باید بدانند که ما امروز با وحدت، ایستادگی و اتحاد زیر یک پرچم و رهبری یک رهبر، یک دولت و یک قانون اساسی و حفظ منافع ملی ، برای عظمت ملت و ایران متحد ایستاده‌ایم.

رئیس جمهور با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تأکید کرد: قرآن به صراحت می‌گوید که اگر اختلاف بین شما باشد، سستی خواهد آمد و دشمن قوی می‌شود و با اختلاف، قدرت و عظمت شما زیر سوال خواهد رفت. همه باید با هم متحد شویم و اجازه ندهیم دشمن به هدف خود برای ایجاد اختلاف دست یابد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز روز آزمایش برای همه ما در دولت، مردم و مدیران کشور است، به ظرفیت‌های استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: در این استان خدا به ما نعمت‌های فراوانی داده به مردم جنوب کشور آب‌های خلیج فارس را هدیه کرده که نعمت بزرگ منطقه است. سواحل زیبا در اختیار شماست که می‌تواند یک جاذبه گردشگری ارزشمند در منطقه باشد.

رئیس جمهور گفت: با تقویت گردشگری در منطقه بیکاری ریشه‌کن خواهد شد و یکی از اهداف دولت تأمین آسایش مردم و رفع مشکلات آنان است.

روحانی با بیان اینکه ایران از نظر گازرسانی بهترین شرایط را دارد، گفت: دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در زمینه گازرسانی نیاز به کار ویژه دارند و همین جا به شما قول می‌دهم که تا پایان این دولت به شهرستان‌های این منطقه گاز خواهیم رساند.

رئیس جمهور یکی از نیازمندی‌های مردم استان را لوله‌کشی گاز و توسعه صنعت عنوان کرد و گفت: این موضوع را به عنوان هدف، در تصمیمات خود برای استان دنبال می‌کنیم.

روحانی همچنین با تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای تکمیل طرح 13 هزار هکتاری پرورش میگو در هرمزگان، افزود: تکمیل این طرح از اهداف این سفر است و پرورش ماهی و میگو می‌تواند بر درآمدزایی برای مردم استان بسیار مؤثر باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه 550 میلیارد تومان برای توسعه غرب استان هرمزگان علاوه بر اعتبارات قبلی اختصاص یافته، گفت: توسعه بندر مهم و قدیمی لنگه از اهداف و موضوعاتی است که آن را دنبال می‌کنیم و تا پایان دولت به نتیجه خواهد رسید.

روحانی مسأله صید و صیادی و مشکلات مربوط به آن را از جمله مواردی عنوان کرد که در جلسه شورای اداری استان مطرح خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین تکمیل بزرگراه ساحلی منطقه از پارسیان تا بندر عباس و از بندرعباس تا سیستان و بلوچستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: 300 میلیارد تومان برای تکمیل این جاده اختصاص یافته است و این بزرگراه بعد از تکمیل می‌تواند اثر بزرگی در توسعه گردشگری منطقه و رونق استان داشته باشد.

روحانی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ما در کشور بالا بردن تولید و اشتغال و ارتقاء اخلاق می‌باشد، گفت: بی‌تردید با همکاری، هماهنگی و اتحاد و حضور مردم ، همه کار می توان انجام داد و هر موقع ملت و دولت با هم بودند، موفق شدیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: به حول و قوه الهی آمریکا و صهیونیسم را در منطقه دچار شکست حتمی کرده و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه می‌توانیم از منطقه خودمان حراست و حفاظت کنیم، گفت: همه ملت‌های منطقه را به برادری و حسن همجواری دعوت می‌کنیم و تأکید می‌کنم که ما نیاز به حضور آمریکا در منطقه نداریم، آنها هر چه زودتر منطقه را ترک کنند،ثبات و امنیت در منطقه بیشتر می‌شود و مردم خوشحال‌تر خواهند بود.

رئیس جمهور تأکید کرد: تردید نداریم راه درستی را انتخاب کرده‌ایم و این راه درست را به حول و قوه الهی تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد.

روحانی در ابتدای سخنان خود با ابراز خوشحالی از اینکه دوباره در جمع مردم میهمان‌نواز، خون‌گرم و مرزدار ایران در استان هرمزگان حضور یافته است، گفت: همانطوری که در سفر قبلی قول دادم، در این سفر در جمع مردم خوب غرب استان هستم. تصمیمات مهمی در سفر قبلی برای شرق استان بویژه بندر جاسک اتخاذ شد که در حال اجرا شدن است و در این سفر برای توسعه غرب استان و شهرستان‌های خمیر، پارسیان و بستک و همینطور بندر لنگه تصمیمات خوبی خواهیم گرفت.

رئیس جمهور استان هرمزگان را استانی مهم و استراتژیک برای کشور دانست که بیش از 900 کیلومتر مرزهای ساحلی دارد و دارای 14 جزیره بسیار مهم است و جایگاه استراتژیکی همچون تنگه هرمز را در خود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها