دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

یکی از وظایف اصلی‌ ما در قبال گام دوم انقلاب تربیت نیروی توانمند است

محمدامین مهدی‌پور،دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ظرفیت مهم کشور را وجود نیروی انسانی کارآمد دانسته‌اند، لذا جامعه اسلامی و تشکل‌های دانشجویی یکی از اصلی‌ترین وظایف‌شان را تربیت نیروی توانمند می‌دانند.
کد خبر: ۱۱۹۲۳۹۳
یکی از وظایف اصلی‌ ما در قبال گام دوم انقلاب تربیت نیروی توانمند است

محمدامین مهدی‌پور، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، در گفت‌وگو با جام جم آنلاین پیرامون نامه رهبری به جوانان تحت عنوان گام دوم انقلاب گفت: جامعه ما هم زمان با جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی، نیاز به یک راهبرد و نقشه راه داشت که رهبری با انتشار بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کردند تا این راهبرد را ارائه دهند. ایشان پیش از این گفته بودند که برای ایجاد یک تمدن نوین اسلامی، به پنج مرحله نیاز داریم، اولین مرحله «انقلاب اسلامی» بود که رخ داد، دومین مرحله «ایجاد یک نظام اسلامی» بود که آن هم اتفاق افتاده است، اما در ادامه از سخت‌ترین مراحل ایجاد تمدن اسلامی وجود «دولت اسلامی»، ایجاد «جامعه اسلامی» و در نهایت «تمدن اسلامی» است.

او ادامه داد: ما در این چهل سال به دو مرحله اول دست پیدا کردیم و رهبری از ما در چهل سال دوم ایجاد یک دولت اسلامی، تشکیل یک جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی را می‎خواهند؛ در اصل رهبری از ما دانشجویان و جوانان ایران اسلامی که در این بیانیه مورد خطاب قرار گرفته‌ایم می‎خواهند که در عین خودسازی به جامعه سازی و تمدن سازی هم بپردازید.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان همچنین اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی و گفتمان‌سازی تشکل‌ها پیرامون همین مطالبات باشد، تشکل‌ها در عین آنکه مشغول کادرسازی هستند باید نگاهشان به راهبردهایی باشد که بتوانیم دولت خودمان را کارآمد کنیم. ما باید بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق شاخصه‌های جامعه اسلامی را در جامعه جوان کشورمان ایجاد بکنیم.

مهدی‌پور در خصوص چگونگی تحقق این اهداف توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین کارهای ما باید بازگشت به آرمان‌ها و ارزش‌ها باشد. ما باید یک یادآوری دوباره از ارزش‌ها و آرمان‎های انقلاب اسلامی داشته باشیم و در ادامه آن‌ها را از مسئولین مطالبه کنیم. در تمامی این مراحل همانطور که در متن پیام رهبری هم اشاره شد، بحث امید به آینده و خوشبینی نسبت به آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی شاه‌راه و کلید حل مشکلات ما است؛ این اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه ما هدفی والا و مقدس برای خودمان داشته باشیم تا به کمک آن بتوانیم سختی‌های راه را تحمل کنیم.

او در مورد برنامه خاص و ویژه تشکل دانشجویی جامعه اسلامی بیان کرد: از ابتدای تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اصلی‌ترین هدف ما تربیت نیروی کارآمد و تراز در جمهوری اسلامی بوده؛ رهبری هم در صحبت‌های خودشان ظرفیت مهم کشور برای برداشتن گام‎ دوم انقلاب را وجود نیروی انسانی کارآمد دانسته‌اند، لذا جامعه اسلامی و تشکل‌های دانشجویی یکی از اصلی‌ترین وظایف‌شان را تربیت نیروی توانمند می‌دانند. ما باید از ظرفیت‌های اجتماعی خودمان بهره‌برداری کنیم و این کار را کسی غیر از جوان‌ها نمی‌توانند انجام بدهند.

دبیر تشکل جامعه اسلامی ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی باید نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی حساس باشند. امروز اقتصاد می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائلی باشد که در راه رسیدن به تمدن اسلامی می‌تواند به ما کمک کند؛ در این راستا ما اندیشمندان و نظریه‌پردازان اقتصادی نیاز داریم و به نظرم یکی از کارویژه‌های تشکل‎های دانشجویی، تمرکز بر روی تربیت نیروی دانشمند در حوزه اقتصاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها