عروسک جدید برنامه مل مل «بزرگ آقا» کار خود را با حضور رئیس شبکه کودک آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۹۲۳۱۲
آیین رونمایی از عروسک جدید مل مل با نام «بزرگ آقا» برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه کودک، عروسک جدید برنامه مل مل از قابلیتهای فوق العاده ای برخوردار است.این اولین بار است که عروسکی با این قابلیتها که به دست توانمند عروسک ساز داخلی تولید شده، وارد عرصه تلویزیون می شود.

محمد سرشار مدیر شبکه کودک در این مراسم ضمن تشکر از تیم تولید برنامه گفت:یکی از مهمترین اهداف برنامه این است که به عنوان دستیار آموزش معلمان عمل کرده وبین کودکان ایجاد اشتراک کند.تولید قصه های قشنگ تر با طراحی های جذاب تر با اهداف تربیتی که مد نظر است از مهمترین الویتها برنامه به شمار می رود.یکی دیگر از الویتهای برنامه، سوق دادن بچه ها به سوی یادگیری ونیز شکل دهی خانواده خلاق است، ترغیب خانواده به سوی ساخت عروسک، عروسک گردانی و صداپیشگی که می تواند زمینه ساز اشتغال در خانواده شود و با ایجاد بازارچه های خانگی، تولید زنان شاغل خانگی را افزایش دهد.

برنامه ای که در حال حاضر با 70 درصد مخاطب خردسال وکودک روبروست باید تلاش کند با تقویت اتاق فکر خود، زمینه سازی تفکرات خلاق را در کودکان توسعه دهد.این مطالبه ای است که از برنامه ای با این حجم مخاطب انتظار می رود.

ترویج فرهنگ تولید و گسترش فرهنگ مصرف کالای داخلی مدنظر بوده که با استعداد یابی ومعرفی آنها در برنامه، بستر توسعه این فرهنگ فراهم می شود.

پخش شعر وموسیقی مناسب از دیگر بخشهای برنامه است که با تشکیل دو شورای تخصصی شعر وموسیقی لازم است تمامی آثار چه در زمینه شعر وچه موسیقی، مهر تایید این دو شورا را دریافت کنند.حضور اساتید بزرگی در این شوراها کار را برای تولید آثار موسیقیایی مناسب کودک آسان تر می کند.درحال حاضر در بعضی از شبکه ها کارهایی تولید وپخش می شود که ذایقه موسیقیایی کودکان را خراب کرده است، لزوما پر تعداد پخش شدن یک کار دلیل بر خوب بودن آن نیست.باید ذایقه کودکان اصلاح شود که دراین صورت با تولید آثار سطح بالاتر دیگر مخاطب، تولیدات نازل را نمی پذیرد.

سرشار در پایان افزود:لازم است که نمایش عروسکی احیاء شده و درعین حال برای کودکان ایجاد تفریح شود.شبکه کودک در تلاش است تا بهترینها را تولید وبه مخاطب خود ارائه دهد.

در پایان مراسم محمود سلامیان تهیه کننده برنامه وسایر عوامل نکاتی را خصوص برنامه ریزی برنامه مطرح کردند.

کارکتر جدید برنامه با نام «بزرگ آقا» ساخته شد و با قابلیت حرکت مکانیکی به مجموعه مل مل اضافه شده است.

مجموعه ترکیبی مل مل به تهیه کنندگی محمود سلامیان واجرای فاطمه امینی برای کودکان 6 تا 12 سال، کاری از گروه نهال است که روزهای شنبه، دوشنبه وچهارشنبه از این شبکه پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها