کانال دو رژیم صهیونیستی ادعا کرد که 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر این رژیم در سال گذشته میلادی به چهار کشور عربی که با آن ها روابط دیپلماتیک ندارد، مخفیانه سفر کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۲۴۸
نتانیاهو مدعی سفر مخفیانه به چهار کشور عربی شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این کانال تلویزیونی افزود که نتانیاهو اندکی قبل از سفر خود به لهستان برای شرکت در اجلاس ضد ایرانی ورشو گفت که به 4 کشور عربی محرمانه سفر کرده، اما اسامی این کشورها را عنوان نکرد.

رژیم صهیونیستی تنها با اردن و مصر به موجب دو توافقنامه صلح، روابط دیپلماتیک دارد؛ این رژیم پیش تر تلاش می کرد که نام کشورهایی را که با آن ها روابط سیاسی، اقتصادی و یا امنیتی دارد، مخفی کند، اما نخست وزیر این رژیم به تازگی بارها تاکید کرده که کشورهای عربی تمایل دارند روابط رسمی و آشکار با این رژیم داشته باشند.

کشورهای عربی تا این لحظه واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده اند، ولی شواهد امر نشان می دهد که سران برخی کشورهای مرتجع عرب با چشم پوشی از آرمان های مردم فلسطین و پشت کردن به آنها به دنبال برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.

نتانیاهو آبان ماه امسال به کشور عربی عمان سفر کرد و با 'سلطان قابوس' پادشاه عمان دیدار کرد.
رژیم صهیونیستی و عمان مناسبات دیپلماتیک ندارند؛ هر چند که دو دهه پیش، پس از توافق سیاسی رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین و برپایی حکومت خودگردان، در چارچوب تلاش برای بهبود مناسبات رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی، عمان به رژیم صهیونیستی امکان داد تا دفتری در مسقط برقرار کند، اما این دفتر بعد از مدتی کوتاه بسته شد.

شرکت نتانیاهو در کنفرانس ورشو نیز، که چهارشنبه و پنج شنبه گذشته در لهستان برگزار شد، نشانی دیگر از تلاش وی برای علنی کردن روابط با کشورهای عربی بود. وی که بارها اعلام کرده اسرائیل با چندین کشور عربی روابط خوبی ایجاد کرده، شاید به هدف خود در این نشست نزدیک شود. تبدیل کردن چنین روابط ظاهرا پنهانی به یک رابطه آشکار و علنی در راستای هدف او برای ایجاد فضایی به منظور انتخاب مجددش به عنوان نخست وزیر در انتخابات پیش رو در سرزمین های اشغالی خواهد بود.

کنفرانس ورشو بیش از همه نقش یک فرصت طلایی برای نتانیاهو را بازی کرد تا وی بتواند با گرفتن عکس یادگاری با رهبران عربی که به هیچ وجه با آنها رابطه رسمی دیپلماتیک ندارد، از آن در سیاست های داخلی خود به ویژه در مبارزات انتخاباتی حزب لیکود در بیلبورهای تبلیغاتی استفاده کند.

نشست ورشو که بیشتر به سیرک شباهت داشت، به میزبانی آمریکا - لهستان در شهر ورشو با عنوان «آینده صلح و امنیت در خاورمیانه» در روزهای 24 و 25 بهمن برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها