عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

اجلاس ورشو نشان دهنده افزایش روزافزون هزینه‌ دشمنی با ایران است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با برگزاری نشست ضد ایرانی ورشو و در آستانه دیدار با وزیر خارجه آمریکا، اجرای کامل برجام را یکی از اولویت‌های اروپا عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۶۱
موگرینی: اولویت اروپا اجرای کامل برجام است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، فدریکا موگرینی در آغاز نشست وزرای دفاع ناتو که در بروکسل درحال برگزاری است، در پاسخ به سوالی درباره دیدار روز آینده خود با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و اختلاف نظر پیرامون ایران، گفت: ما درخصوص اجرای برجام اختلاف نظر داریم حال آنکه موضوعاتی نیز هست که درباره آنها اتفاق نظر وجود دارد.

وی ادامه داد: هنوز باور دارم که موضع اتحادیه اروپا و آمریکا درباره سوریه و لزوم حل بحران از راه سیاسی مشترک است. درباره برنامه موشکی ایران و لزوم پیشبرد صلح در یمن هم دیدگاه‌های مشترکی داریم.

موگرینی افزود: اما من در موقعیتی نیستم که درباره مواضع آمریکا اظهارنظر کنم. ما در خیلی از مواضع، اشتراک نظر داریم و در خصوص بعضی از آنها نیز برخی اختلاف نظرها وجود دارد که البته با رویکردی معقولانه و توأم با آرامش با آنها برخورد می‌کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: در مواردی که اختلاف نظر وجود دارد، اروپایی‌ها اولویت‌های اروپایی را مد نظر قرار می‌دهند.

وی مدعی شد: برای ما اجرای توافق هسته‌ای با ایران، موضوعی است که به امنیت اروپا بستگی دارد تا مانع از آن شویم که این کشور به تسلیحات هسته‌ای دست یابد. شاهد کارآمد بودن برجام نیز هستیم.

موگرینی در نهایت تاکید کرد که اجرای کامل برجام برای اروپا یک اولویت است حال آنکه می‌توان در خصوص سایر مسائل همکاری نزدیکی با آمریکا داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها