سازمان هواشناسی اخطار داد

وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به رعد و برق، وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برخی استان‌های کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۵۹
وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر

به گزارش جام جم آنلاین، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: طی فردا (۲۶ بهمن ماه) بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، همدان، ارتفاعات و نقاط سردسیر استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، گیلان، مازندران، تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود

در ادامه این اخطاریه اشاره شده است که در جاده‌های کوهستانی این استان‌ها لغزندگی، کولاک برف و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود، همچنین در برخی نقاط استان‌های ایلام، بوشهر، فارس و خوزستان بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

بر اساس این اخطاریه روز شنبه (۲۷ بهمن ماه) بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و در برخی نقاط استان‌های فارس، خراسان جنوبی، کرمان و شرق یزد پیش‌بینی می‌شود، همچنین احتمال بارش برف و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل و نقاط کوهستانی و سردسیر استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات کرمان وجود دارد.

در پایان اخطاریه تاکید شده است که در جاده‌های کوهستانی این مناطق کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که ارگان‌ها و سازمان‌های مسئول جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم را به عمل آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها