رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که با انتشار تصاویر و مطالب کذب باعث بی‌آبرویی یکی از اهالی منطقه اکباتان شده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۵۷
انتقام از همسایه با ساخت صفحات جعلی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ تورج کاظمی گفت: اوایل بهمن ماه سال جاری فردی به نام «نادر» با مراجعه به اداره پلیس فتا از انتشار تصاویر و مطالب دروغ در فضای مجازی تلگرام و چند گروه اجتماعی که اهالی شهرک اکباتان در آن فعالیت می‌کنند شکایت و اعلام کرد که این مطالب باعث بی‌آبرویی او در محل زندگی‌اش شده است.

وی افزود: تیمی از ماموران پلیس فتا برای تحقیقات ویژه و کارشناسی وارد عمل شدند و با بررسی موضوع مشخص شد که مرد ۳۸ ساله‌ای از اهالی شهرک اکباتان در این پرونده نقش داشته است.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: ماموران با توجه به اینکه «شاهین» ۳۸ ساله در همسایگی خانه «نادر» است احتمال دادند که وی با فرضیه انتقام گیری دست به ساخت صفحه جعلی در شبکه تلگرام کرده و با انتشار مطالب و تصاویر دروغین باعث بی‌آبرویی نادر در محل زندگی‌شان شده است.

وی افزود: شاهین با دستور مقام قضایی به اداره پلیس احضار شد و زمانی که در برابر مدارک و شواهد پلیس قرار گرفت لب به سخن باز کرد و ادعا کرد با نادر در یک بلوک زندگی می‌کند و از چند روز قبل با هم دچار اختلاف شدند و برای انتقام گیری شروع به بی‌آبرو کردن وی کرده و از کار خود پشیمان است.

رئیس پلیس فتا پایتخت در توصیه ای خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های حقوق شهروندی قاعده احترام به جایگاه اجتماعی و حیثیتی افراد است، احترام به حقوق و جایگاه دیگران در فضای مجازی درواقع همان عمل و قائده در فضای حقیقی بوده و همانگونه که آدمی دوست دارد مورد توهین و تهمت قرار نگیرد باید نسبت به دیگران نیز همین احساس را داشته باشد و در هنگام عصبانیت زود تصمیم نگرفته تا در مقام قضاوت عجولانه قرار نگیرد، چون فضای مجازی یک فضای غیر امن است و یک مطلب یا تصویر به سرعت در گستره‌ای وسیع توزیع می‌شود باید از خودمان بپرسیم اگر می‌خواهیم چیزی را منتشر کنیم آیا به موجب آن، اسرار حیثیت دیگران افشاء می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها