شاید بارها برای همه پیش آمده که در مسیر رسیدن به فرودگاه در ترافیک هولناکی گیر کنند و ترس و نگرانی از دست دادن پرواز شرایط را برای آنها دشوارتر سازد.
کد خبر: ۱۱۹۱۸۳۱
راهکارهایی برای مواقعی که از پرواز جا ماندید!

گاهی اوقات این شرایط به قدری جدی می‌شود که راهی برای رها شدن از آن پیدا نمی‌کنند و ناچارا پرواز را برای آن روز از دست می‌دهند اما تا به حال چقدر به راهکارهایی برای حل این موضوع فکر شده است و افراد تا چه میزانی با چنین شرایطی آشنایی دارند.

با از دست دادن پرواز باید چه اقداماتی انجام شود و چگونه استرس و نگرانی از دست دادن پرواز را به حداقل رساند، می‌توان از راهکارهایی که در ادامه به آن اشاره می‌شود استفاده کرد.

اگر امکان از دست دادن پرواز وجود دارد، باید چه کرد؟

همه مسافرانی که نگران از دست دادن پروازهای خود هستند باید بلافاصله با ایرلاین مربوطه تماس بگیرند و موضوع را اعلام کنند. Kelly Kincaid یکی از سرپرستان پرواز می‌گوید که اگر کسی می‌داند که ممکن است پروازش را از دست دهد باید خیلی زود به خطوط هوایی مربوطه اطلاع رسانی کند.

اطلاع دادن به ایرلاین‌ ها شانس او را برای رزو پروازهای بعدی آسان‌تر می‌سازد. در واقع باید دقت داشت که این‌که به پرواز دیر برسید به این معنا نیست که کلا همه چیز از دست رفته است بلکه می‌توان به صورت آنلاین شرایط پرواز را بررسی کرد و خیلی وقت‌ها ممکن است علی‌رغم دیر رسیدن بتوان از پرواز استفاده کرد؛ چون خیلی از ایرلاین‌ها تا 10 تا 15 دقیقه بیشتر اجازه ورود به گیت را برای مسافران فراهم می‌کنند پس مسافران نباید نا امید شوند و با حداکثر سرعت مسیر خود را طی کنند، شاید هنوز راهی باشد.

اگر به پروزا نرسیدید، چه باید کرد؟

این موضوع به ایرلاینی که بلیط از آن تهیه شده است بستگی دارد، معمولا مسافرانی که پرواز را از دست می‌دهند باید هزینه‌ای جداگانه برای پرواز بعدی پرداخت کنند؛ اما برخی ایرلاین‌ها و یا نمایندگان فروش بلیط هواپیما، قوانین متفاوتی دارند و تا میزان بیشتری از هزینه‌های کنسل شدن پرواز را پرداخت می‌کنند. برای مثال وب سایت AirplaneTicket.ir به عنوان اولین سامانه فروش آنلاین بلیط هواپیما به صورت آنلاین در ایران است که برای کنسلی پرواز تا 20 هزار تومان بیشتر پرداخت می‌کند تا بلیط مجدد خود را رزرو کنند و با خیالی آسوده سفر را در پیش بگیرند.

همچنین ایرلاین جت بلو نیز به عنون تنها ایرلاینی است که برای خرید بلیط هواپیما به صورت مجدد تنها لازم است تا مابه تفاوت هزینه‌ها پرداخت شود و به راحتی می‌توان با پرواز بعدی خود را به مقصد رسانید.

این موضوع نباید فراموش شود که اگر مسافر بعد از بسته شدن گیت و تمام شدن فرصت پرواز رسید، بهتر است یک دقیقه صبر کند و برنامه پروازها را ارزیابی کند و برای سفرهای بعدی با همان شرکت هواپیمایی کمی جستجو کند، این موضوع به مسافر کمک می‌کند تا از پرداخت هزینه‌های اضافی معاف شوند و برای این کار بهتر است پروازها را داخل فرودگاه و از طریق یکی از ماموران فرودگاه چک کرد و با در نظر گرفتن قیمت بلیط هواپیما و زمان آن بهترین گزینه را انتخاب کرد.

آیا می‌توان مبلغ پروزا را استرداد کرد؟

جواب این سوال منفی است اما در موارد نادری هم ممکن است امکان آن وجود داشته باشد. طبق اظهارهای یک سرپرست پرواز قانونی به نام (تایر صاف) وجود دارد که استفاده از آن در برخی از ایرلاین‌ها و تنها در همان روز امکان‌پذیر است که مسافر می‌تواند اعلام کند که علت دیر رسیدن او به فرودگاه تصادف، تایر صاف یا چیزی از این قبیل بوده و این‌گونه به ایرلاین ثابت می‌شود که علت دیر رسیدن مسافر خارج از دسترس وی بوده. در واقع این موضوع کمتر توسط ایرلاین‌ها و وب‌سایت شرکت‌های هواپیمای اعلام می‌شود. اکثر پروازهای داخلی در ایرلاین‌های آمریکایی مثل خطوط هوایی دلتا ایر و ایرلاین United به مسافران اجازه می‌دهند تا 2 ساعت بعد از زمان پرواز خود، بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی پرواز بعدی خود را رزرو کنند.

اگر پرواز را از دست دهید، چه اتفاقی برای چمدان‌ها می‌افتد؟

تصور کنید برای یک سفر چند روزه به اصفهان آماده شده‌اید و به خاطر دیر رسیدن به فرودگاه، دیگر راهی برای دسترسی به چمدان‌ها هم ندارید. در چنین مواقعی بهتر است بلافاصله به یکی از نمایندگان ایرلاین‌ها اطلاع داده شود و چمدان را پیگیری کرد. گاهی اوقات آن‌ها می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند و کیف را راحت‌تر ردیابی کنند.

اگر در نیمه راه جا ماندید، چکار کنید؟

گاهی اوقات نیز ممکن است مسافر کاملا به موقع و درست سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شود اما باز پرواز را از دست بدهد. درست است که این موضوع کمتر اتفاق می‌افتد ولی در مورد پروازهای ارزان قیمت که اکثرا به صورت غیر مستقیم هم هستند امکان‌پذیر است. ممکن است در پروازهای غیر مستقیم در وسط راه و در کشوری بین مبدا و مقصد جا مسافر جا بماند. در چنین شرایطی اگر مسافران از پرواز جا ماندند و به ایرلاین مربوطه هم اطلاع ندادند، باید یک بلیط جداگانه برای کشوری که از آنجا آمدندیا جایی که قصد رفتن به آن را دارند، برگردانند. در این موارد بهتر است حواس مسافر هم به ایرلاینی که از آن خرید می‌کند و هم به جا نماندن خود از پرواز باشد چون شاید سخت‌ترین نوع از دست دادن پرواز دقیقا همین باشد!

به علاوه باید به خاطر داشت که در مورد پروازهای داخلی برای خرید بلیط هواپیمای کیش یا مشهد که از پر ترددترین مقاصد ایران هستند، بهتر است دقت بیشتری در انتخاب ایرلاین انجام شود و خرید را از وب سایت‌ها و سامانه‌های معتبری انجام داد که در صورت بروز هر گونه مشکلی پاسخگو باشند و با حاضر شدن به موقع در فرودگاه سفری بدون استرس و نگرانی را تجربه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها