از آنجا که اوپک اعلام کرد تولید این سازمان در ماه ژانویه به شدت کاهش یافته است، قیمت نفت در معاملات امروز به بالای ۶۳ دلار رسید.
کد خبر: ۱۱۹۱۸۱۱
قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، از آنجایی‌که اوپک اعلام کرد تولید این سازمان در ماه ژانویه به شدت کاهش یافته است و با ضربه وارده به صادرات نفت ونزوئلا به علت تحریم‌های آمریکا، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 50 سنت افزایش 53.60 دلار معامله شد.

افزایش قیمت نفت خام آمریکا نیز ناشی از انتشار گزارشی از سوی موسسه آمریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 8 فوریه 998 هزار بشکه کاهش یافته و به 447.2 میلیون بشکه رسیده است. این درحالی است که تحلیل‌گران انتظار افزایش 2.7 میلیون بشکه ای را داشتند.

هر بشکه نفت برنت با 59 سنت افزایش 63.01 دلار فروخته شد.

اوپک دیروز اعلام کرد: تولید این سازمان تقریبا در ماه ژانویه به 30.81 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. این سبب افزایش قیمت نفت برنت شد.

موضوعات مربوط به ونزوئلا نیز قیمت نفت را تقویت کرد. علی‌رغم اختلافات میان آمریکا و ونزوئلا، پالایشگاه‌ های آمریکایی بزرگ‌ترین خریداران نفت ونزوئلا بودند، اما اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت کاراکاس، این مشتری‌ها از خرید نفت ونزوئلا پا پس کشیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها