معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با ابزار نگرانی از میزان خروجی آب از سد کرخه گفت: اگر نتوانیم میزان خروجی را در این سد مدیریت کنیم امکان تنظیم آب خروجی وجود نخواهد داشت و احتمال دارد تا شاهد سر ریز کنترل نشده از سد باشیم که مشکلاتی را در پایین دست رودخانه به وجود خواهد آورد.
کد خبر: ۱۱۹۱۶۵۹
احتمال سر ریز کنترل نشده از سد کرخه

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، حمیدرضا لشکری با اشاره به آخرین وضعیت سد کرخه اظهار کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد کرخه ۵۶۷ مترمکعب در ثانیه، میزان خروجی ۳۵۵ مترکعب در ثانیه و حجم خالی این سد ۵۱۷ میلیون متر مکعب و تنها سدی است که میزان ورودی از خروجی آن بیشتر است.

وی افزود: حوضه کرخه تنها حوضه‌ای است که اکنون در آن احساس خطر می‌شود و در این زمینه به بخش‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که در آماده باش کامل باشند زیرا میزان ورودی از خروجی این سد بیشتر است و با محدودیت‌هایی در بحث ظرفیت رهاسازی آب در رودخانه مواجه هستیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: علی رغم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان در بحث ترمیم و تقویت سیل‌بندها، هنوز ظرفیت عبوردهی رودخانه به ظرفیت قابل قبول و مد نظر سازمان آب و برق نرسیده است.

لشکری با ابزار نگرانی از میزان خروجی آب از سد کرخه عنوان کرد: اگر نتوانیم میزان خروجی را در این سد مدیریت کنیم امکان تنظیم آب خروجی وجود نخواهد داشت و احتمال دارد تا شاهد سر زیر کنترل نشده از سد باشیم که مشکلاتی را در پایین دست رودخانه به وجود خواهد آورد.

وی با بیان اینکه اکنون سر ریز کنترل شده از سد کرخه انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به منظور کنترل سیلاب در رودخانه کرخه ممکن است میزان خروجی آب از این سد را افزایش دهیم. در این زمینه همه نیروها در تلاش هستند تا سیل‌بندها و سایر اقدامات لازم را در پایین دست رودخانه انجام دهند و سپس نسبت به افزایش میزان رهاسازی اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها