فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در سخنانی نسبت به فاسد شدن غلات مورد نیاز یمنی‌ ها در سیلوهای شهر «حدیده» هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۹۱۲۰۱
هشدار سازمان ملل نسبت به فاسد شدن غلات مورد نیاز یمنی‌ ها

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مارتین گریفیث گفت: بیش از پنج ماه است که امکان دسترسی به انبار و سیلوهای غلات متعلق به سازمان برنامه جهانی غذا در کارخانه‌های تولید آرد گندم یمن وجود ندارد و این غلات و گندم در معرض فاسد شدن قرار دارند.

طبق این گزارش، غلات مذکور غذای ۳.۷ میلیون شخص را به مدت یک ماه تأمین می‌کند.

گریفیث تاکید کرد: وی با توجه به مشارکت تمامی طرف‌های درگیر در یمن در گفت‌وگوها نسبت به یافتن راهی برای رسیدن به کارخانه تولید آرد در حدیده ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: تضمین دسترسی به کارخانه تولید آرد از جمله مسؤولیت‌های مشترک تمامی طرف‌های درگیر در یمن به شمار می‌رود و دستیابی امن، مداوم و بدون قید و شرط این امکان را برای سازمان ملل فراهم می‌کند که غذاهای مورد نیاز برای افراد نیازمند را مهیا کند.

در بیانیه مشترک گریفیث و مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امدادهای ضروری همچنین آمده است که این سازمان بین‌المللی برای گسترش عملیات خود به منظور فراهم کردن کمک‌های لازم برای حدود ۱۲ میلیون شخص در مناطق مختلف یمن تلاش می‌کند.

همچنین مارتین گریفیث امروز وارد صنعا شد و هیئت صلیب سرخ جهانی نیز او را همراهی کردند. او قرار است با رهبران انصارالله به بررسی تکمیل تدابیر پرونده اسیران و مفقودین بپردازد.

این در حالی است که دو دور مذاکره در امان پایتخت اردن در زمینه تبادل اسیران به مشکل برخورده است.

قرار است گریفیث با مایکل لولیسگارد رئیس تیم ناظران بین‌المللی نیز در صنعا دیدار کرده و به بررسی نتایج دیدارهای حدیده بپردازد. همچنین قرار است دو مقام به بررسی پیشنهادات ایجاد گذرگاه‌های امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت کنترل انصارالله بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها