فرماندار ریگان گفت:گرد وغبارشدید در شهرستان ریگان بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نابود کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۱۰۸
شن گرفتگی ۲۰۰ واحد مسکونی در ریگان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، امین باقری فرماندار ریگان گفت: در پی وزش طوفان شدید شن و گرد و غبار طی دو روز گذشته در شهرستان ریگان ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شامل باغات نخیلات و مزارع گندم و جو و یونجه در زیر شن‌های روان مدفون شد.

وی با اشاره به اینکه گرد وغبار شدید ۲۰۰ واحد مسکونی را دچار شن گرفتگی نموده است بیان داشت: راه ارتباطی ۱۲ روستای شهرستان همچنان مسدود می‌باشد.

فرماندار ریگان با اشاره به وضعیت بحرانی شهرستان ریگان در زمینه هجوم شن‌های روان به این شهرستان ابراز کرد: نیمی از شهر ریگان نیز در محاصره شن‌های روان قرار دارد.

باقری از اعزام یک خودرو سنگین جهت برطرف نمودن شن‌های روان از سطح شهر ریگان خبر داد وبیان داشت: ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر ریگان در محاصره شن‌های روان قرار دارد.

وی گفت: از بین رفتن پوشش گیاهی وکاهش نزولات جوی از جمله دلایل بروز پدیده گرد وغبار وطوفان‌های شدید شن در این شهرستان است.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه تا کنون طی دو روز ۱۱۷ نفر از شهروندان ریگانی دچار مشکلات تنفسی شده اند ابراز کرد: تمامی مراکز درمانی شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.

باقری اظهار کرد: در پی گرد وغبار شدید تعدادی از تیر‌های برق در روستا‌های شهرستان دچار خسارت شدند که در کوتاه‌ترین زمان توسط نیرو‌های برق رسانی مشکل برطرف شد.

وی بیان داشت: شهرستان ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور می‌باشد که عملیات مالچ پاشی در این شهرستان مدتی است تعطیل شده است.

در شهرستان ریگان ۱۶ روستا خالی از سکنه و ۱۵۰ روستا در محاصره شن‌های روان قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها