حمید سوریان، پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ورزش ایران در گفت‌وگو با سایت نود تاکید کرد که حواشی پیش آمده پس از پخش آیتم برنامه نود تنها یک سوء‌تعبیر بوده‌است.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۸۱
حمید سوریان: مطمئنم که آیتم نود هیچ سوء‌نیتی نداشته است

به گزارش جام جم آنلاین از وب سایت نود، آیتمی که در برنامه نود این هفته (دوشنبه 15 بهمن) پخش شد باعث دلخوری جامعه کشتی شد.

در این آیتم که با فرمی متفاوت بازیهای تیم ملی در جام ملتهای آسیا مرور شده بود در هنگام نمایش باخت تلخ ایران به ژاپن از تصاویر شکست حمید سوریان، اسطوره کشتی ایران، مقابل حریف ژاپنی‌اش در المپیک ریودوژانیرو استفاده شده بود.

این آیتم در جامعه کشتی دلخوری ایجاد کرد و قهرمانان و پیشکسوتان کشتی عنوان کردند که در این تصاویر افتخارات قهرمانِ هفت ستاره ورزش ایران نادیده گرفته شده است.

حمید سوریان، دارنده شش طلای جهانی و طلای المپیک لندن در گفتگو با سایت نود تاکید کرد که در این موضوع سوء‌تفاهم به وجود آمده است.« حقیقتا من نمی‌دانم باید در این باره چه بگویم چون خودم اصلا از این آیتم دلخوری ندارم. فکر می کنم حواشی پیش آمده هم به دلیل سوءتعبیر بوده است. برای دوستان سوءتفاهم پیش آمده بود که در آن قسمت به بنده و خانواده کشتی کم لطفی شده است اما واقعیت این است که من اصلا از آن آیتم ناراحت نشدم و چنین برداشتی نداشتم. خود آقای عادل فردوسی‌پور و دوستانی هم که آیتم را تهیه کرده بودند پس از حواشی روزهای گذشته تماس گرفتند تا توضیح بدهند که به چه دلیل از تصاویر کشتی من استفاده شده. من به آقای فردوسی‌پور و دوستان هم گفتم که شخصا هیچ دلخوری از آن تصاویر ندارم. به هر حال باخت هم بخشی از ورزش است. همان طور که همه ما پس از شکست تیم ملی فوتبال مقابل ژاپن ناراحت شدیم و غصه خوردیم، مطمئنا خیلی از علاقه‌مندان به ورزش و اهالی فوتبال هم از شکست من در المپیک ریو ناراحت شدند.»

در چند ساعت گذشته اهالی کشتی حمایت چشمگیری از نابغه کشتی فرنگی دنیا داشتند. آنها با مصاحبه و پستهایشان علاقه‌شان را به سوریان نشان دادند. پسر طلایی کشتی ایران در این باره گفت : «واقعا از خانواده کشتی ممنون هستم. من همیشه خودم را مدیون خانواده کشتی می‌دانم، این حمایت واقعا برای من ارزشمند است. به هر حال همانطور که عنوان کردم این اتفاق یک سوء تعبیر بوده است و من به همه این دوستان و بزرگواران عرض می کنم که هیچ گونه نیت خاصی در این موضوع وجود نداشته است. من خودم فوتبالی هستم، به فوتبال و نود علاقه دارم، خودم فوتبال بازی می‌کنم، فوتبال و نود را تعقیب می‌کنم. با بردهای فوتبال اشک شوق می‌ریزم و با باخت‌هایش اشک حسرت. من به عنوان یک عضو کوچک خانواده کشتی باید بگویم که کشتی گیران قلبا به فوتبال علاقه دارند، همان‌گونه من در این سالها دیدم که فوتبالیست‌ها چقدر به بنده لطف داشتند، در واقع این حس متقابل است. این موضوع اخیر برنامه نود هم یک سوء تفاهم بوده که من استدعا دارم بزرگان کشتی آنرا فراموش کنند.»
در روزهای گذشته بین برخی قهرمانان بزرگ ورزش ایران مانند بهداد سلیمی و چند ملی‌پوش اختلافاتی ایجاد شد، حمید سوریان دراین باره توضیح داد. «من قبلا هم در این باره صحبت کردم و از بهداد حمایت کردم. مگر می‌شود افتخارآفرینی‌های بهداد عزیز را فراموش کرد، هر چند من ادبیات بهداد را دوست نداشتم. این اختلاف بین فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران اصلا قشنگ نیست. هدف همه ما یکی است؛ خوشحال کردن مردم و کسب افتخار برای ایران. بله، درست است که توجه به فوتبال بیشتر است اما این تقصیر فوتبالیست‌ها نیست، بلکه ایراد سیستم ورزش ایران است. مسوولان باید این ایراد را برطرف کنند و توجه به سایر ورزشکاران ملی هم بیشتر شود تا همه احساس عدالت، برابری و برادری کنند. این کدورتها هم یک سوءتفاهم است که برطرف خواهد شد. ما همه به هم علاقه داریم. مگر می‌شود امثال علی پروین، علی دایی، علی کریمی و... را دوست نداشت.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها