پسر فریبکار پس از شناسایی طعمه‌اش در کانال همدم یابی با همدستی یکی از دوستانش برای رسیدن به نقشه شوم خود شروع به تهدید دختر تهرانی کرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۷۷
خواستگاری برای اجرای نقشه شوم

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ تورج کاظمی، رییس پلیس فتا تهران با اعلام این خبر گفت: چندی قبل دختر جوانی با حضور در اداره پلیس فتا تهران از مزاحمت و تهدید‌های خواستگار کینه‌ جو خبر داد.

وی افزود: دختر جوان ادعا کرد در شبکه اجتماعی تلگرام و در یکی از کانال‌ های همدم یاب با پسر ۲۹ ساله‌ای به نام «رسول» آشنا شدم و پس از مدتی گفتگو در شبکه تلگرامی و آشنا شدن بیشتر قرار به ملاقات حضوری در یک رستوران گذاشتیم.

پس از اولین دیدار چند قرار دیگر برای شناختن بیشتر همدیگر در محل‌های تفریحی و دیدنی رفتیم و پس از مدتی وقتی شرایط پسر جوان را بررسی کردم با توجه به اینکه تفاهم زیادی در مسائل با هم نداشتیم جواب منفی به او دادم.

رییس پلیس فتا تهران گفت: ماموران در ادامه پی‌بردند که پسر جوان وقتی در برابر جواب منفی قرار می‌گیرد عکس‌های دختر جوان که در رستوران و کافی‌شاپ و محل‌های دیدنی با هم بودند را برای دختر جوان ارسال می‌کند و با تهدیدهایش شروع به ادامه دوستی و درخواست رابطه شوم و پول می‌کند.

سرهنگ تورج کاظمی ادامه داد: خواستگار کینه‌ جو در ادامه با تهدیدهایش ادعا می‌کند اگر دختر ۲۶ ساله درخواستش را اجرا نکند اقدام به انتشار تصاویر وی در شبکه‌های مجازی می‌کند.

رییس پلیس فتا تهران گفت: بدین ترتیب ماموران با توجه به اطلاعات و مدارک پلیسی خیلی زود اقدامات فنی را آغاز کردند و موفق به دستگیری خواستگار کینه‌ جو شدند که در این مرحله پسر جوان ادعا کرد به خاطر خصومت و اینکه پس از یک مدت دوستی، دختر جوان جواب منفی به خواستگاری‌اش داده تصمیم به انتقامگیری گرفته است.

وی افزود: تیم پلیسی در ادامه همدست خواستگار کینه‌ جو را که به صورت پنهانی اقدام به عکسبرداری و فیلم‌برداری از دختر جوان و پسر خواستگار کرده بود را دستگیر کردند و متهمان و دختر جوان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفتند.

توصیه پلیسی

سرهنگ کاظمی در توصیه پلیسی گفت: بستر‌های موجود در فضای مجازی (کانال‌ها و گروه ها) و شبکه‌های اجتماعیمکانی قابل اعتماد برای همسرگزینی و همدم یابی نیست. خانواده در جامعه ایرانی جایگاه اساسی دارد و برای تحکیم آن باید تلاش کرد.

رییس پلیس فتا تهران افزود: یکی از موضوعاتی که کانون خانواده را پیش از تشکیل تهدید می‌کند اشتباه در انتخاب همسر در فضای مجازی است وچون هویت افراد در این فضا پنهان است افراد شیاد و مجرم برای اغفال قربانیان خود با ترفند‌های گوناگون نسبت به جلب اعتماد آن‌ها زیرکانه عمل می‌کنند، لذا ازدواج صحیح بایستی برطبق سنت وموازین دین مبین اسلام و نظارت و مشورت با والدین صورت پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها