شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد پیشرفت‌های چشمگیر علمی ایران، دشمنان را به وحشت می‌اندازد.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۹۹
المیادین: پیشرفت‌های علمی ایران برای دشمنان این کشور وحشت‌آفرین است

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به پیشرفت علمی ایران طی سال‌های اخیر پرداخت.

خبرنگار المیادین گفت: ایرانی‌ها معتقدند کشورشان پس از گذشت چهل سال از انقلاب، به بلوغ سیاسی، علمی و حتی نظامی رسیده است. ایران امروز دارای هزاران مرکز تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف تخصصی است که بعضی از آن‌ها در زمینه سلول‌های بنیادین، ناتو و هوافضا با مراکز اروپایی رقابت می‌کنند. پیشرفت‌های علمی ایران برای دشمنان این کشور، وحشت آفرین است. دو هزار و پانصد دانشگاه با چهار میلیون دانشجو در ایران وجود دارد که حدود نیمی از آن‌ها دختران هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر اینها، ایران از نظر سرعت رشد اقتصادی در رتبه شانزدهم جهان و از نظر تولید علم در رتبه اول منطقه قرار دارد. نهضت علمی در ایران تجربه نادری است که فشار‌ها و تحریم‌ها در مدت چهل سال، آن را محدود نکرده است. در ایران چهار هزار شرکت علمی در تامین نیاز‌های کشور سهیم هستند. مسئله‌ای که به تهران برای ناکام گذاشتن هر نوع محاصره اقتصادی علیه خود کمک می‌کند. ایران پیشرفت علمی را ثروت تجدیدپذیر راهبردی می‌داند که هدف از آن پیوستن به صف کشور‌های پیشرفته و کاهش نیاز داخلی به واردات دانش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها