رئیس شبکه بهداشت شهرستان بانه با اشاره به مسمومیت ۸۳ نفر بر اثرمصرف آب آلوده گفت:از این تعداد ۲۸ نفر در روستای سبدلوی شهرستان بانه و ۵۵ نفر از اهالی روستای زاغه دیواندره راهی بیمارستان شدند.
کد خبر: ۱۱۹۰۰۹۴
مسمومیت ۸۳ نفر بر اثر آلودگی آب در کردستان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، آرش رشیدی رئیس شبکه بهداشت بانه بارش‌های شدید باران در هفته گذشته و نفوذ آن به داخل چاه اصلی پمپاژ آب مصرفی روستای سبدلو را عامل مصمومیت تعدادی از روستائیان اعلام کرد و گفت: البته هر روز کلر زنی به آب مصرفی شهروندان صورت می‌گیرد، ولی به دلیل نفوذ حجم زیاد آب به داخل مخزن اصلی دیگر کلر موجود جوابگو این مقدار از آب نبوده و باعث مسمومیت و مراجعه اهالی روستای سبدلوی بانه به بیمارستان شده است.

وی افزود: بیمارانی که به مراکز بیمارستانی شهر بانه مراجعه کردند خوشبختانه وضعیت حادی را نداشته و بعد از مدت کوتاهی بستری مرخص گردیده اند و همچنین تعدادی نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

رشیدی در پایان با بیان اینکه در واقع نباید ما شاهد بروز چنین مشکلاتی در آب مصرفی شهروندان باشیم و برای حل مشکل آلودگی آب کلر زنی به اندازه کافی صورت گرفته و مشکل آب مصرفی روستای سبدلو مرتفع گردیده است.

گفتنی است که روستای سبدلو از توابع بخش مرکزی بانه با یک هزار و ۶۴۶ نفر جمعیت در ۵ کیلومتری این شهرستان واقع شده است و با وجود اینکه در مجاورت سد مخزنی بانه است، دو منبع آب آشامیدنی این روستا از چشمه کوه‌های اطراف و چاه تغذیه می‌شوند.

مسمومیت ۵۵ نفر از اهالی روستای زاغه دیواندره براثر آلودگی آب

سیروان شاه ویسی مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره هم گفت: آلودگی آب آشامیدنی در روستای زاغه علیا در چند روز گذشته ۵۵ نفر را راهی بیمارستان که ۸ نفر از این تعداد بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

وی افزود: این آلودگی به میکروب غیرکشنده بوده و زمانی رخ داد که بارندگی‌های زیاد موجب شد تا بخشی آب آلوده از بالادست چاه آب آشامیدنی به درون چاه نفوذ کند.

خضری مسئول حراست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیواندره هم می‌گوید: آلودگی آب تائید شده است، اما فوت این یک نفر بخاطر استفاده از آب آشامیدنی نبوده و بخاطر بیماری قلبی از دنیا رفته اند و مادر بارداری هم که بستری شده بود در سلامت کامل به سر می‌برد و مشکلی ندارد.

این چاه در حال حاضر مسدود شده و با تانکر‌های سیار به اهالی روستا، آبرسانی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها