درخصوص پرونده شکایت ایران از آمریکا

رای دادگاه لاهه امروز صادر می شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

احتمالا در دادگاه لاهه رای به نفع ایران صادر شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دادگاه لاهه فارغ از تبعات قدرت عمل کند کما اینکه تاکنون به این شکل بوده است؛ رای باید به نفع ایران صادر شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۹۴۵
احتمالا در دادگاه لاهه رای به نفع ایران صادر شود

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به دادگاهی که مقرر شده است در روزهای آینده در لاهه در رابطه با پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا گرفته شود، افزود: مصادره اموال ایران از سوی آمریکا خلاف همه مقررات بین المللی بوده است.

وی درباره اینکه چقدر احتمال این وجود دارد که رای به نفع ایران صادر شود،اظهار کرد: اگر دادگاه لاهه فارغ از تبعات قدرت عمل کندکما اینکه تاکنون به این شکل بوده است؛رای باید به نفع ایران شود و بنده امیدوار شدم که این رای به سود ایران خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره اینکه اگر رای در این دادگاه به نفع ایران صادر شود؛احتمال این وجود دارد که پول های بلوکه شده از سوی آمریکا به ایران پرداخت شود،گفت:آمریکایی ها معمولا سعی می کنند که پای بند به قانون نباشند.

فلاحت پیشه تصریح کرد:مهم ترین ساز و کار حقوقی بین الملل دادگاه لاهه است و اگر رای به نفع کشورمان صادر شود به احتمال زیاد پول ها به ایران پرداخت شود.

وی افزود:اگر رئیس جمهور آمریکا بخواهد خلاف مقررات بین الملل عمل کند و هجمه های حقوقی را هم به جان بخرد؛این حق ایران در نهایت باید اجرا شود.

قرار است، 24 بهمن ماه سال جاری در دادگاه لاهه برای پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا رای نهایی صادر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها