49 سال پیش در چنین روزی یعنی چهاردهم بهمن ماه سال 1348 در شهرستان اردبیل پسری به دنیا آمد که بعدها تبدیل به پرافتخارترین و رکوردزن ترین و مشهورترین فوتبالیست ایرانی شد.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۱۶
آقای گل جهان 49 ساله شد (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ امروز تولد علی دایی آقای گل جهان است. او که چهاردهم بهمن ماه سال 1348 به دنیا آمده است امروز 49 ساله می شود. البته در شناسنامه آقای گل جهان تاریخ تولد او اول فروردین 1348 ثبت شده که می گوید به خاطر این است که پدرش شناسنامه را به این تاریخ گرفته تا او زودتر به مدرسه برود. علی دایی چهار برادر دارد. خودش سومین فرزند خانواده است. تاریخ تولد همه برادرانش در شناسنامه همانند خود او اول فروردین ثبت شده.

دایی از هشت سالگی فوتبال را شروع کرد. شاید اگر پسر درسخوانی نبود پدرش هرگز اجازه نمی داد او فوتبال بازی کند اما نمره های خوبش باعث شد تا پدر رضایت به فوتبالیست شدن او بدهد.

نخستین باشگاه علی دایی استقلال اردبیل بود.

دایی که نام مستعارش شهریار است سال 68 در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در رشته مهندسی متالوژی مشغول به تحصیل شد.

نخستین باشگاه او در تهران تاکسیرانی بود و سپس به بانک تجارت پیوست. مرحوم ناصر حجازی نخستین کسی بود که استعداد بالای علی دایی را کشف کرد. آقای گل جهان سپس سر از پرسپولیس درآورد و نخستین بار هم در سال 72 به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و تا سال 85 نیز ملی پوش باقی ماند.

دایی نخستین لژیونر ایرانی بوندسلیگاست. او که در جام ملت های آسیا در سال 96 خوش درخشیده بود و با هشت گل آقای گل رقابت ها شده بود از السد قطر راهی آرمینیا بیله فلد شد و سپس به بایرن مونیخ پیوست.

علی دایی که در دو جام جهانی و سه جام ملت های آسیا بازی کرده هم اکنون با 14 گل برترین گلزن تاریخ جام ملت هاست و با 109 گل ملی زده نیز آقای گل جهان و رکوردداری است که نامش در کتاب های گینس نیز ثبت شده.

شهریار فوتبال ایران افتخارات زیادی در فوتبال را به دست آورده است.از کسب توپ طلای فوتبال آسیا تا کسب عنوان آقای گل جهان. از گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم هایی همچون میلان و چلسی و حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا با بایرن مونیخ. او هم آقای گل لیگ برتر ایران شده و هم آقای گل جام ملت ها و بازی های آسیایی.

دایی در زندگی کاری خود هم موفق است و هم اکنون یکی از موفق ترین تاجران به شمار می رود که در زمینه های گوناگونی کار می کند. او که اکنون متاهل است دو دختر 14 و 8 ساله به نام های دنیز و نورا دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها