وزیر خارجه انگلیس گفت: تمرکز اولیه سازوکار مالی ویژه اتحادیه اروپا با ایران کالاهای مورد نیاز فوری مردم این کشور است.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۱۶
تمرکز اولیه سازوکار مالی با ایران نیازهای فوری است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، جرمی هانت پس از پایان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در رومانی، راه‌اندازی کانال پرداخت مالی اروپا و ایران را نماد عملی تعهد اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ ای با تهران عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امروز گام قابل‌توجهی را برای اجرای تعهداتمان در قالب برجام برای حفظ لغو تحریم‌ها برای مردم ایران برداشتیم. ما سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) سازوکار ویژه مالی اروپا را ثبت کردیم که پس از فعال شدن همکاری‌های تجاری مشروع با ایران را تسهیل می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به این موضوع که ثبت این ساز و کار گامی بزرگ بوده، گفت که تمرکز اولیه این سازوکار روی کالاهایی خواهد بود که موردنیاز فوری مردم ایران همچون مواد غذایی، دارویی و مصرفی است.

هانت ادامه داد: سه کشور اروپایی در یک همکاری تنگاتنگ تلاش می‌کنند تا تمام ابعاد تکنیکی و حقوقی لازم را برای فعال شدن این مکانیسم مورد توجه قرار دهند. این اقدامات شامل همکاری با ایران برای راه‌اندازی ساختارهای لازم مشابه است.

وی تصریح کرد: توافق هسته‌ای ایران عنصر مرکزی در تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از اشاعه تسلیحات اتمی محسوب می شود و برای امنیت منطقه حائز اهمیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها