استاد اقتصاد دانشگاه‌ تهران در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

سوء مدیریت دولت عامل اصلی افزایش قیمت گوشت است نه تحریم‌ها

وزیر خارجه ترکیه گفت: تحریم های تجاری ایران نه تنها بر ایران بلکه تاثیر منفی بر اتحادیه اروپا و ژاپن و کشورهای دیگر نیز دارد. آمریکا باید تحریم ها را لغو کند.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۱۵
آمریکا باید تحریم های ضد ایرانی را لغو کند

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه قبل از نشست «اجلاس غیر رسمی وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا» در رومانی درباره تحریم های ضد ایرانی آمریکا و مصوبه آلمان، فرانسه و انگلیس برای ادامه همکاری تجاری با ایران بر پایه « INSTEX ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» گفت: با انجام مذاکرات و همکاری بیشتر این مسائل حل خواهد شد. تحریم های تجاری ایران نه تنها بر ایران بلکه تاثیر منفی بر اتحادیه اروپا و ژاپن و کشورهای دیگر نیز دارد. آمریکا باید تحریم ها را لغو کند. ترکیه مخالف تحریم کشورها است. تحریم های آمریکا علیه ایران تاثیری نخواهد داشت و ترکیه و کشورهای اروپایی درباره این مسئله وحدت نظر دارند. « ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» اقدامی مثبت است اما یک راه حل قطعی نیست.

چاووش اوغلو همچنین با اشاره به درخواست خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا برای دخالت کشورهای خارجی به نفع خود گفت: دخالت نیروهای بیگانه در امور داخلی ونزوئلا اقدامی مناسب نیست و بحران را عمیقتر و غیر قابل حل می کند. به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا توسط پارلمان اروپا اقدامی درست نیست و بحران را پیچیده تر می کند و حتی خدای ناکرده کشور را به سوی جنگ داخلی می کشاند. کشورهای دیگر به جای طرفداری از گوایدو باید از مذاکرات جناح های داخلی ونزوئلا حمایت کنند و ترکیه طرفداری از یک جناح را اقدامی درست نمی داند. نیکولاس مادورو با انتخاب مردم رئیس جمهور شده است و باید از بی احترامی به اراده مردم ونزوئلا خودداری کرد.

وزیر خارجه ترکیه درباره روابط ترکیه و اتحادیه اروپا گفت: دولت رومانی فراتر از احزاب سیاسی این کشور از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت می کند. روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در دوره جدید عادی سازی خواهد شد و مذاکرات ادامه دارد. شورای مشترک ترکیه و و اتحادیه اروپا در 15 ماه مارس نشست مشترک خواهند داشت. در«اجلاس غیر رسمی وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا» مسئله سوریه، چین و گسترش اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد. اتحادیه اروپا سیاست روشن و مشخصی درباره گسترش اتحادیه اروپا(عضوگیری جدید) و سایر مسائل ندارد.

وی درباره ابطال و لغو قرارداد نیروهای هسته ای میانبرد INF بین روسیه و آمریکا گفت: ترکیه متحد ناتو از سیاست های ناتو حمایت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها