وزیر خارجه عراق گفت: به روسیه اطمینان خاطر داده است کشورش وارد هیچ محوری علیه ایران نخواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۸۹۴۹
وزیر خارجه عراق: وارد هیچ محوری علیه ایران نمی‌شویم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در جریان کنفرانس خبری مشترک با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی خود در روسیه بر اهمیت امنیت در مرز سوریه و عراق تاکید کرد.

لاوروف گفت: «ما بر لزوم امنیت در مرزهای سوریه و عراق پس از خروج آمریکا از عراق تاکید کردیم.»

الحکیم هم گفت: « به روسیه اطمینان خاطر دادیم که وارد هیچ محوری علیه ایران نخواهیم شد. همکاری نظامی و امنیتی با روسیه متضمن شکست داعش در سوریه و عراق است. وحدت سوریه عامل اصلی برای ثبات در این کشور محسوب می‌شود.»

وزیر خارجه روسیه هم در ادامه گفت: «ما به عراقی‌ها کمک خواهیم کرد تا توانایی نظامی خود را توسعه دهند و از آمریکا انتظار می رود که اهداف دیگری در عراق نداشته باشد. حضور آمریکا در عراق باید با هماهنگی بغداد و به دور از اهداف مخفی صورت گیرد.»

وزیر خارجه روسیه همچنین امروز بیانیه‌ای در انتقاد از آمریکا صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «اقدام آمریکا در توسعه کلاهک‌های جدید، خطر جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد.» لاوروف همچنین گفت که روسیه واکنش اروپایی‌ها در این زمینه را در پیش خواهد گرفت.

این بیانیه دو روز پس از اینکه آژانس امنیت ملی (روسیه) اعلام کرد که آمریکا اقدام به تولید تعداد نامعلومی از کلاهک‌ W76-2 کرده است، صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها