وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد؛

ایران در رتبه ۱۶ جهان در تولید علم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره دستاوردهای علمی کشور طی ۴۰ سال اخیر گفت : در پارک های علم و فناوری، کارآفرینی و تولید اشتغال پایدار صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۸۱۶۵
ایران در رتبه ۱۶ جهان در تولید علم

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، منصور غلامی در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره دستاوردهای علمی کشور طی ۴۰ سال اخیر گفت: در دوره پس از انقلاب مجموعه دانشگاهی و پژوهشی کشور رشد خوبی در مقایسه با روزهای آغازین انقلاب داشته است و اکنون دستاورهای بسیار ارزشمندی داریم که در سطح جهانی نام ایران در رده های بالای توسعه و پیشرفت علمی قرار گرفته است.

وی افزود: در تولید علم در دنیا، هم سال گذشته و هم امسال در رده ۱۶ جهان بودیم و این نشان می دهد نتایج تحقیقات ما از لحظ علمی مورد قبول است.

غلامی با بیان اینکه در برخی رشته های تخصصی مثل فناوری زیستی و فناوری نانو در رتبه ۹ و ۷ جهان قرار داریم، بیان کرد: در علوم جدید کارهای علمی خوبی انجام شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این گفتگوی رادیویی تصریح کرد: مسیر رشد از مراکز شروع شده و در هر استانی پارک علم و فناوری داریم که جمعا ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعال هستند و در آنها شرکت های متعددی هست که در خصوص یافته های اخیر علمی فعالیت می کنند.

غلامی با اشاره به اینکه در پارک های علم و فناوری کارآفرینی و تولید اشتغال پایدار صورت می گیرد گفت: این شغل ها دانش پایه هستند و ارزان تر تولید می شوند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و در آینده نیاز است که فاصله بین مراکز علمی و پژوهشی در جامعه در بخش های مهم و در صنعت کم شود که خوشبختانه در حوزه نفت و محیط زیست دانشگاه های ما فعال شده اند.

غلامی با تاکید بر اینکه ورود دانشگاه ها به سمت خلق ثروت از دانش، شروع خوبی داشته و نیاز به حمایت دارد، افزود: کار باید به دست بخش خصوصی و جوانان انجام بگیرد.

وی با اشاره به ایجاد بستر همفکری با نخبگان و صاحبان تخصص بین دولت و دانشگاه به تشکیل دانشگاه کارآفرین هم اشاره کرد و گفت: آینده مجموعه دانشگاهی کشور در حال به روز شدن و حرکت در لبه های علم و حرکت با بقیه کشورهای دنیاست و اینکه در تولید علم ۱۶ جهان هستیم یعنی تلاش ما طوری بوده که در کنار دیگران توانستیم رشد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها