آیین «چهل قلم» به مناسبت چهلمین سالگی انقلاب اسلامی در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۱۸
برگزاری آیین چهل قلم در شهرکرد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی رحماندوست شاعر، نویسنده و مترجم کتاب های کودک و نوجوان در این مراسم گفت: دانشگاه ها به جای اینکه تلاش خود را بر تربیت هنرمندان خلاق معطوف کنند، بیشتر منتقد آثار ادبی تربیت می کنند.

مصطفی رحماندوست افزود: انتظار می رود تا دانشگاه ها با بهره گیری از ادبیات عامیانه، مردمی و متون کلاسیک هنرمندانی تربیت کنند که با نگاه خلاقانه این متون را برای کودکان و نوجوانان بازآفرینی و بازنویسی کنند.

وی، خلاقیت و بازآفرینی متون ادبی کشور را از ضروریات حوزه کودک و نوجوان دانست و گفت: باید فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان را خلاقانه پرورش دهیم.

رحماندوست با تأکید بر جمع آوری اشعار و داستان های عامیانه مناطق مختلف کشور، افزود: ادبیات عامیانه به سبب برخورداری از سلامت و صمیمیت لازم رنگ و شکل زیبایی به آثار می بخشد که نباید از این ظرفیت بالا غافل شد.
شاعر «صد دانه یاقوت» همچنین بر قصه خوانی برای کودکان از سنین کم تاکید کرد و گفت: هیچ ملتی کتابخوان نخواهد شد مگر اینکه از بدو تولد کودکان خود را با قصه، شعر و داستان همراه کنیم.

در این آیین از مصطفی رحماندوست تجلیل و سه جلد از کتاب های وی رونمایی شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد کلام زنده، لمس کودکی، بهره گیری از تشبیه و صمیمت را از مهمترین ویژگی های اشعار مصطفی رحماندوست بیان کرد.

اسماعیل صادقی، با انتقاد از بی توجهی نسبت به ادبیات کودک در کشور، گفت: شعر کودک در ایران بلاتکلیف است و نیاز به تربیت شاعرانی نظیر استاد رحماندوست داریم که به دنیای کودکانه بیش از پیش بپردازند.

حمید رضایی عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد هم توجه به طبیعت را از مهمترین ویژگی های بارز آثار مصطفی رحماندوست دانست و گفت: توجه به مسائل اجتماعی روز، توجه به مؤلفه های تربیتی به صورت غیرمستقیم، رعایت موسیقی در شعر و بهره گیری از قوه تخیل از دیگر ویژگی های آثار این شاعر بزرگ کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها