رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با آرایش عملیاتی یگان‌های مختلف این نیرو دیروز(جمعه) در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۶۲
بازتاب گسترده رزمایش اقتدار 97 در رسانه‌های عربی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نزاجا دیروز (جمعه) با اعلام رمز یا زهرا سلام الله علیها از سوی امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد. در این رزمایش که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شد، بالغ بر ۱۲ هزار نیروی هجومی با تاکتیک‌های نوین آفندی مأموریت خود را اجرا می‌کنند. مرحله نهایی این رزمایش امروز (شنبه) با حضور امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

این رزمایش مورد توجه رسانه‌های عربی قرار گرفت. بخش عربی شبکه RT روسیه در این باره نوشت: رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش ایران روز جمعه آغاز شد که در مرحله نخست این رزمایش نیروهای شرکت کننده پس از عملیات شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز تیپ ۵۵ هوابرد و تیپ ۲۵ واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای ترابری شنوک و ۲۱۴ با عملیات هلی برن وارد منطقه رزمایش شدند.

پایگاه خبری مصراوی نیز نوشت: رزمایش بزرگ اقتدار روز جمعه در فاصله ۳۴۰ کیلومتری تهران در شهر اصفهان برگزار شد.

این پایگاه خبری ادامه داد که رزمایش اقتدار همزمان با تشدید تنش میان ایران و اسرائیل برگزار شد زیرا ارتش اسرائیل در هفته گذشته مدعی شده بود که برخی پایگاه‌های ایران در سوریه را مورد هدف قرار داده است.

پایگاه امنیت و دفاع عربی (اس دی عربی) نیز در این رابطه نوشت: رزمایش اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش ایران در اصفهان برگزار شد. این پایگاه خبری در ادامه به سخنان امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز در تیتری مشابه نوشت: رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش ایران صبح جمعه در اصفهان برگزار شد.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به اینکه هدف از این رزمایش نمایش استراتژی جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران است به سخنان امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران پرداخت.

پایگاه خبری الفجر نیز در این رابطه نوشت: پس از اینکه رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که علیه برخی اهداف ایران در سوریه دست به حمله زده است، ایران رزمایش بزرگی انجام داد که نسبت به وقوع جنگ هشدار می‌دهد.

همچنین بخش عربی یورو نیوز بحث تنش در روابط ایران و آمریکا را پیش کشیده و نوشت که همزمان با افزایش تنش میان ایران و آمریکا، ارتش ایران روز جمعه رزمایش نظامی بزرگی برگزار کرد و رسانه‌های داخلی اعلام کردند که هدف این رزمایش مقابله با هرگونه تجاوز است.

شبکه النور نیز در این باره نوشت که نیروی زمینی ارتش ایران صبح روز جمعه رزمایش اقتدار ۹۷ را در استان اصفهان برگزار کرد که هدف این رزمایش ارزیایی تغییرات جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

پایگاه اسرار الاسبوع نیز با اشاره به اینکه رزمایش اقتدار ۹۷ روز جمعه در اصفهان برگزار شد، نوشت: این رزمایش همزمان با افزایش تنش میان ایران و اسرائیل انجام شد.

پایگاه خبری العهد نیز با تشریح برخی مراحل رزمایش نوشت که ارتش ایران امروز (شنبه) مرحله پایانی رزمایش بزرگ اقتدار را با حضور امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه نصرآباد اصفهان انجام داد.

پایگاه الخلیج ۳۶۵ نیز نوشت: در راستای سیاست‌های راهبردی و نظامی ایران، صبح جمعه رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ در اصفهان برگزار شد که هدف از این رزمایش به نمایش گذاشتن استراتژی نظامی جدید ارتش ایران است.

پایگاه خبری العرب الیوم نیز نوشت که روز جمعه رزمایش نظامی گسترده‌ای با مشارکت ۱۲ هزار نظامی در مرکز ایران برگزار شد.

پایگاه خبری بلد نیوز نیز در این رابطه نوشت که رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ توسط ارتش ایران در اصفهان برگزار شد.

این پایگاه خبری در ادامه با اشاره به اینکه هدف از این رزمایش به نمایش گذاشتن استراتژی جدید ارتش ایران است، سخنان امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران را بازتاب داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها