رییس‌ جمهور آمریکا از توافق خود با رهبران کنگره برای بازگشایی دولت فدرال پس از یک تعطیلی تاریخی چندهفته‌ای خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۵۳
ترامپ از بازگشایی موقت دولت فدرال خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دونالد ترامپ اعلام کرد: بسیار مفتخرم که امروز اعلام کنم ما به توافقی برای پایان دادن به تعطیلی و بازگشایی دولت فدرال رسیده‌ایم.

با این حال ترامپ گفته که بازگشایی دولت فدرال موقت است و تا ۱۵ فوریه ادامه خواهد داشت.

رییس‌جمهوری آمریکا در این بازه زمانی به تلاش‌های خود برای مجاب کردن رهبران کنگره به منظور تأمین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار در مرز مکزیک ادامه می‌دهد.

ترامپ گفت: آن‌ها مایلند حزب‌گرایی را کنار بگذارند و امنیت مردم آمریکا را در جایگاه نخست قرار دهند.

رییس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد: موضوع ساخت دیوار بخش مهمی از راهکار خواهد بود.

در عین حال ترامپ تصریح کرد، در صورتی که تلاش‌ها برای تأمین بودجه لازم برای ساخت دیوار ناکام بماند، اقدامات یک‌جانبه خود را مد نظر قرار خواهد داد.

او اضافه کرد: من گزینه جایگزین قدرتمندی در اختیار دارم اما در زمان فعلی نمی‌خواستم از آن استفاده کنم.

وی گفت، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در سه هفته آینده با حُسن نیت درباره اختصاص بودجه دولت و ساخت دیوار مرزی مذاکره خواهند کرد. او در ادامه بر ضرورت ساخت دیوار مرزی با مکزیک تأکید کرد.

ترامپ اعلام کرد: درصورتی که تا ۱۵ فوریه کنگره بر سر ساخت دیوار به توافقی نرسد، من از قدرت اضطراری استفاده خواهم کرد یا این که دولت فدرال دوباره تعطیل خواهد شد.

اعضای سنای آمریکا به تازگی دو طرح مورد حمایت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای پایان دادن به تعطیلی بخشی از دولت فدرال را رد کردند.

ابتدا طرح مورد حمایت دونالد ترامپ برای بازگشایی دولت فدرال نتوانست حمایت اعضای سنای آمریکا را کسب کند. سپس طرح مورد حمایت دموکرات‌ها به رأی گذاشته شد که این طرح نیز از کسب حمایت اکثریت لازم سنا بازماند.

اختلاف دونالد ترامپ و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا بر سر تأمین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک باعث شده بود تا تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا وارد سی‌وپنجمین روز خود بشود. ترامپ خواهان اختصاص بودجه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت این دیوار است اما دموکرات‌ها با این درخواست مخالفند. گفته می‌شود این تعطیلی باعث شده است تا ۸۰۰ هزار کارمند دولت سرکار نروند یا حقوقی بابت کار خود دریافت نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها