رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

مواد اولیه بجای خودروی دست دوم وارد کنیم

دولت موظف شد در سه سال آینده به تصدی گری خود در صنعت خودرو پایان دهد.
کد خبر: ۱۱۸۶۶۲۱
الزام دولت به حذف تصدی گری در صنعت خودرو

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح مجلس و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو مصوب کردند دولت موظف است طی مدت سه سال از زمان لازم الاجرا بودن این قانون با اجرای صحیح سیاست های کلی و قانون اصل 44 قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن و همچنین سیاست های کلی تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی زمینه رقابت پذیری در صنعت خودرو را به نحوی فراهم آورد که تصدی گری دولت خاتمه یافته و صرفاً اقدامات نظارتی سیاست گذاری و تنظیم گری انجام دهد.

این مصوبه به پیشنهاد حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و پس از کش و قوس های فراوان در بررسی ماده 2 این طرح به تصویب رسید.
ماده 2 طرح ساماندهی بازار خودرو مربوط به تعرفه گذاری برای واردات خودروهای خارجی بود که در نهایت نه پیشنهادها، نه اصل ماده و همچنین پیشنهاد حذف و ارجاع این ماده به کمیسیون رای نیاورد و در نهایت پیشنهاد حمیدرضا فولادگر در مجلس تصویب شد.

انصراف نماینده خرمشهر از سوال از وزیر علوم

عضو هیئت رئیسه مجلس از اعلام وصول انصراف نماینده خرمشهر از سوال خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره سوء مدیریت در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر خبر داد.

علیرضا رحیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصول شده توسط هیئت رئیسه مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

- انصراف عبدالله سامری نماینده خرمشهر از طرح سوال خود از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر بی توجهی به سوءمدیریت دانشگاه علوم و فنون خرمشهر و کم شدن اعتبارات سال 97 آن دانشگاه

- سوال ملی امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از وزیر آموزش و پرورش با موضوع علت کوتاهی در نظارت بر مدارس غیرانتفاعی

طرح ساماندهی بازار خودرو به کمیسیون ارجاع شد

طرح ساماندهی بازار خودرو به دلیل تغییر ماهوی ماده مربوط به تعرفه واردات خودرو، ­با رای موافق نمایندگان به منظور بررسی های بیشتر به کمیسیون صنایع ومعادن ارجاع شد.

نمایندگان مردم در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس ، ادامه رسیدگی به طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو را در دستور داشتند که ماده یک آن روز گذشته تصویب شده بود و وکلای مردم ماده 2 این طرح، مربوط به میزان تعرفه واردات خودرو را بررسی کردند.

در ادامه با توجه به اینکه تعدادی از نمایندگان، مخالف تعیین تعرفه واردات خودرو از سوی مجلس و تعدادی دیگر نیز قائل بر تعیین میزان تعرفه واردات خودرو بودند لذا در نهایت پیشنهاد جایگزین این ماده رای آورد و اصل ماده 2 حذف شد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: به علت تغییر ماهوی ماده 2 این طرح و طراحی مواد دیگر براساس ماده 2 و تعیین تعرفه گذاری لذا لازم است این طرح برای بررسی های بیشتر به کمیسیون صنایع ارجاع شود.

در نهایت نمایندگان با ارجاع طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو به کمیسیون صنایع مجلس موافقت کردند.

درخواست ۱۵۰ نماینده از رئیس جمهور برای رسیدگی به بیمه تکمیلی فرهنگیان

عضو هیات رئیسه مجلس نامه ۱۵۰ نماینده خطاب به رئیس جمهور برای رسیدگی به بیمه تکمیلی فرهنگیان را قرائت کرد.

علیرضا رحیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی این نامه را قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر روحانی

با سلام و احترام

به استحضار می رساند شرایط نامطلوب بیمه فرهنگیان سبب نارضایتی حداکثری فرهنگیان کشور شده است. در این خصوص اعتراضات متعددی از کانال های مختلف به دست اینجانبان رسیده است که اهم آن شامل موارد زیر است:
- حذف سهم نظارت و افزایش نرخ های جدید باعث فشار اقتصادی به خانواده فرهنگیان جامعه شده است.
- عدم پوشش بیمه درمانی متناسب و معطوف نبودن آن به پیشگیری و نبود نظارت نمایندگانی از فرهنگیان عضو بیمه تکمیلی بر چگونگی اجرای روند بیمه
- به رسمیت نشناختن حق ادارات فرهنگیان، تشکل های صنفی و شرکت های تعاونی ایشان برای بستن قرارداد با شرکت های بیمه
- نرخ گذاری دوگانه در سال جدید بدون برتری خدمات دوگانه دیدن فرهنگیان شاغل و بازنشسته برای خدمات.
لذا خواهشمند است درخصوص موارد مطروحه دستورات لازم را امر به ابلاغ بفرمایید.
در این خصوص پیشنهاد می شود بیمه قبلی برای تمامی فرهنگیان به مدت یک ماه تمدید شود. سهم 50 درصدی وزارت در حمایت از بیمه تکمیلی فرهنگیان همانند بسیاری از ارگان های دیگر لحاظ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها